کد خبر: 111503
A

آتش ۴۲۳ هکتار از جنگل های مریوان سوزاند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگلهای بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد.

آتش  ۴۲۳ هکتار از جنگل های مریوان  سوزاند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آزاد نامداری امروز یکشنبه درباره آتش سوزی در جنگل های شهرستان مریوان در استان کردستان به رسانه ها گفت : آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های مناطق مرزی «دره وران» و در نزدیکی روستایی «دوله بید» از هفته گذشته آغاز شده بود که با گسترش آتش سوزی به دلیل آلوده بودن منطقه به مین‌های دوران جنگ تحمیلی امکان اعزام نیروی انسانی وجود نداشت و به همین دلیل بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این منطقه اعزام شد.

وی اضافه کرد: این بالگرد با استفاده از دولچه مخصوص آب را از دریاچه زیبار پُر و آتش را خاموش کرد که امروز نیز این بالگرد همچنان در منطقه مسقر بوده و در حال آبپاشی منطقه به منظور جلوگیری از احتمال شعله‌ور شدن تنه درختان بلوط است.

به گزارش دیده بان ایران؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان به ایرنا گفت: علاوه بر نیروهای مردمی شامل تشکل‌ها و انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی مریوان، ۱۴ تیم عملیاتی از شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان به منطقه اعزام شدند.

نامداری افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط رخ  داد و گونه هایی  از بنه و زالزالک هم در این آتش سوزی آسیب دیده است

وی با بیان اینکه آسیب به درختان بصورت سطحی، تاجی و تنه ای بوده است، افزود: گروههای اطفای آتش شامل ۱۳ نفر از کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد، چهار پیمانکار بخش خصوصی، پنج نفر از کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران و هشت نفر از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج بودند.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر