کد خبر: 111539
A

رئیس کل گمرک کشور خبر داد؛ وجود ۳۰ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در خارج از کشور

میراشرفی، رئیس کل گمرک کشور گفت: الان منابع ارزی خارج از کشور، تخمین زده می‌شود بیش از ۳۰ میلیارد دلار است. ما در سه ماهه نخست سال جاری در کالا‌های اساسی ۳.۶ میلیارد دلار کالا وارد کرده ایم.

رئیس کل گمرک کشور خبر داد؛ وجود ۳۰ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در خارج از کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میراشرفی؛ رئیس کل گمرک کشور گفت: وضعیت گمرکات کشور قوز بالا قوز است. برای تصمیم‌گیری حوزه‌های اقتصاد کشور ۲۵ متولی وجود دارد.

وی افزود:اگر به جای کشور ما که کشوری بزرگ و با پتانسیل بالاست، سایر کشورها در تحریم بودند شاید مشکلات بیشتر از این برای آن ها حادث می شد. ما الان در بدترین وضعیت تحریم ها ظالمانه آمریکا هستیم. آمریکایی که مدعی پرچمداری دموکراسی و رعایت حقوق بشر است با تحریم ها باعث شده هم در واردات مواد غذایی که کالای اساسی محسوب می شود و حتی کالاهایی مثل واکسن مشکل داشته باشیم.

وی بیان کرد: الان منابع ارزی خارج از کشور، تخمین زده می شود بیش از 30 میلیارد دلار است. ما در سه ماهه نخست سال جاری در کالاهای اساسی 3.6 میلیارد دلار کالا وارد کرده ایم. یکی بحث کرونا و یکی بحث تحریم را داریم اما بحث سوم هم قابل چشم پوشی نیست و آن هم ناهماهنگی هایی است که بین دستگاه های ذی مدخل با تجارت هستند. برای تصمیم‌گیری حوزه‌های اقتصاد کشور ۲۵ متولی وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر