کد خبر: 111542
A

نماینده انقلابی مجلس یازدهم : اولویت امروز جامعه واکسیناسیون کرونا نیست

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم به توجیه کمبود واکسن و باز ماندن ایران از روند واکسیناسیون در جهان پرداخت.

نماینده انقلابی مجلس یازدهم : اولویت امروز جامعه واکسیناسیون کرونا نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم به توجیه کمبود واکسن و باز ماندن ایران از روند واکسیناسیون در جهان  پرداخت. 

ابوالفضل ابوترابی درباره موج جدید کرونا در کشور و روند واکسیناسیون، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که واکسیناسیون در دنیا چندان تأثیری نداشته است و در روسیه و انگلستان که بیشتر جمعیت آنها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند هم‌اکنون از نظر کرونا و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها وضعیت بدی دارند و حتی شرایط آنان از ایران هم بدتر و حادتر است.

وی افزود: بنابراین اولویت امروز جامعه ما واکسیناسیون نیست، بلکه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در اولویت است. مردم باید در دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی و فامیلی تجدید نظر کنند و در محیط‌های بسته اجتماع نکنند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس، گفت: همچنین سفر نرفتن باید در اولویت امور مردم باشد و دستگاه‌های مربوط نیز نظارت بیشتری بر این امر داشته باشند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود. مردم کارهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول و فعلاً روی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمرکز کنند.

ابوترابی با بیان اینکه ظاهراً واکسن زدن هم نمی‌تواند در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چندان مؤثر باشد، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس تقریباً ۱۰۰ درصد جمعیت خود را واکسن زده است، اما امروز شرایط خوبی ندارد. در آمریکا نیز بیشتر جمعیت، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اما آمار فوتی‌ها و مبتلایان این کشور در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه دولت هم تا حدی می‌تواند در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأثیر داشته باشد، ادامه داد: نقش اصلی را در این باره مردم دارند، چرا که اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند هر قدر هم نظارت‌ها تشدید شود باز هم فایده‌ای ندارد و کرونا ریشه‌کن نمی‌شود. بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید در جامعه به فرهنگ تبدیل شود و رسانه‌ها در این امر نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مردم از محدودیت‌های کرونایی خسته شده‌اند و دوست دارند این محدودیت‌ها برداشته شود. به نظر می‌رسد واکسن‌های کرونا در کشورهایی مانند انگلستان، روسیه و آمریکا از کارآیی لازم برخوردار نبوده‌اند. در هند نیز واکسن صادر می‌شود، اما دچار بحران شدید هستند و آمار فوتی‌ها و مبتلایان در این کشور زیاد است.

ابوترابی افزود: به نظر می‌رسد ویروس کرونا به قدری هوشمند است و جهش پیدا می‌کند که واکسن‌ها نیز تأثیری بر از بین بردن آن ندارند. حتی اگر در کشور تمام جمعیت هم واکسن کرونا دریافت کنند باز هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ویروس کرونا بسیار مرموز و جهش آن شدید است و فعلاً بهترین راه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر