کد خبر: 111544
A

نماینده مردم خاش: مهاجرت بی سابقه از سوی افغانستان موج کرونا را رقم زده است

نماینده مردم خاش و میر جاوه اظهار داشت: مهاجرت غیر قانونی و بی سابقه از سمت مرزهای افغانستان به داخل سیستان و بلوچستان باعث افزایش شمار مبتلایان کرونا در منطقه شده است.

نماینده مردم خاش: مهاجرت بی سابقه از سوی افغانستان موج کرونا را رقم زده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گویی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر و در پی اتفاقات داخلی در افغانستان تعداد مهاجران از داخل این کشور به سمت سیستان و بلوچستان افزایش داشته و متاسفانه عمده این افراد هم بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و قرنطینه ای وارد کشور می شوند.

وی افزود:این حجم مهاجر غیر قانونی باعث شده روزانه حدود 1000مبتلا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان داشته باشیم و این موج به سمت مناطق مرکزی کشور در حال حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهاجران غیر قانونی شامل زنان وکودکان نیز می شود و لازم است مدیریت مرز ها و فرماندهان نظامی و نیروی انتظامی برای این پدیده به ویژه در روزهای اخیر که شاهد برخی اتفاقات در خاک افغانستان هستیم تدبیر ویژه ای اتخاذ کنند.

حسین رهی تاکید کرد:وضعیت در منطقه از قرمز به سیاه رسیده و در کنار مسائل امنیتی و بی آبی مساله پزشکی نیز  در این مناطق مشکلانی ایجاد کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر