کد خبر: 111555
A

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران از مهندسی شدن انتخابات نظام پزشکی خبر داد+متن بیانیه

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به روند رد صلاحیت ها انتخابات نظام پزشکی اعتراض کرد و در بیانیه ای از رد صلاحیت‌های برنامه ریزی شده و جهت‌دار شخصیت‌های مؤثر و رأی‌آور بخش دولتی و خصوصی و بسیاری از رؤسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور خبر داد.

 انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران از مهندسی شدن انتخابات نظام پزشکی خبر داد+متن بیانیه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به روند رد صلاحیت ها انتخابات نظام پزشکی اعتراض کرد و در بیانیه ای از رد صلاحیت‌های برنامه ریزی شده و جهت‌دار شخصیت‌های مؤثر و رأی‌آور بخش دولتی و خصوصی و بسیاری از رؤسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور  خبر داد. 

 

در شرایطی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شاهد پایین‌ترین سطح مشارکت و حضور مردم پس از  انقلاب بوده‌ایم، دگر بار در عرصه انتخابات سازمان نظام پزشکی که قدیمی‌ترین نهاد مدنی و صنفی جامعه فرهیخته پزشکی کشور است نیز شاهد تمامیت‌خواهی و اعمال نظر از طریق رد صلاحیت‌های غیر قانونی و سلیقه‌ای هستیم. 

رد صلاحیت‌های برنامه ریزی شده و جهت‌دار شخصیت‌های مؤثر و رأی‌آور بخش دولتی و خصوصی و بسیاری از رؤسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور و توصیه شفاهی به انصراف بعضی از داوطلبین محترم، حقیقت انتخابات سازمان نظام پزشکی را از محتوای کمی و کیفی و پشتوانه سرمایه اجتماعی‌ای که با حضور گسترده اعضای خدوم این جامعه حاصل می‌شود تهی ساخته و امید به بهبود اوضاع را کمرنگ‌تر خواهد کرد. 

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن اعتراض شدید به اعمال روش‌های تحدیدی و حذفی در انتخابات نظام پزشکی، بر رعایت شأن و احترام آحاد جامعه پزشکی کشور و بر لزوم تجدید نظر در رویه جاری و‌ تأمین حقوق بدیهی و اعاده حیثیت انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان تاکید می‌نماید. 

امید است در شرایط ویژه همه‌گیری کرونا که جامعه خدوم پزشکی ایران جان بر کف در عرصه خدمت به ملت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است قدردان این ارزش‌ها بوده و با اینگونه اقدامات امید و انگیزه همکاران ارجمند بیش از این دچار خدشه و آسیب نگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر