کد خبر: 111557
A

افزایش ۱۳.۵درصدی فوت‌شدگان کرونا در هفته‌های اخیر

نادر توکلی معاونت درمان ستاد کرونا استان تهران : بعد از واکسیناسیون افراد ۷۱ تا۸۰ سال روند نزولی مبتلا به بیماری و فوت، علی رغم شروع پیک پنجم کماکان ادامه دارد.

افزایش ۱۳.۵درصدی فوت‌شدگان کرونا در هفته‌های اخیر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نادر توکلی معاونت درمان ستاد کرونا استان تهران گفت: به دنبال تحقیقی که هفته گذسته از بیماران بالای۷۰سال که بستری شده بودند صورت گرفت، مشخص شد، همواره تهدید را داشتیم و تهدید جنبه اطلاع رسانی عمومی دارد. برخی معتقد بودند که افراد مسن واکسیناسیون نشوند. اما درصد فوت افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند ۱۱.۷ درصد و در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند ۱۹.۸درصد است.

وی افزود: درصد بهبودی در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند ۷۰.۲ درصد و در افرادی که واکسن دریافت ننموده اند ۷۴.۵ درصد است. درحال حاضر وضعیت ۱۸ درصد از افراد واکسینه شده و ۵.۷درصد از افراد واکسینه نشده به دلیل بستری بودن نامشخص است.

توکلی افزود: از ۲۰۵ بیمار بستری شده بالای ۷۰سال، ۱۸۲ بیمار (معادل۸۹درصد) واکسن کووید دوز اول و ۲۳ بیمار (معادل۱۱درصد) هر دو دوز را دریافت کرده اند و از ۲۰۵بیمار بستری شده بالای ۷۰سال که واکسن دریافت کرده اند ۱۴۴بیمار (معادل۷۰درصد) ترخیص، ۲۴بیمار (معادل۱۲درصد) فوت نموده اند. تعداد۳۷بیمار هنوز در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود:از ۲۰۵بیماربستری شده بالای ۷۰سال که واکسن دریافت کرده اند،۱۳۳بیمار (معادل۶۵درصد) بستری در بخش عادی، ۷۲بیمار (معادل۳۵درصد) در بخش ویژه بستری شده‌اند و از ۲۰۵بیمار بستری شده بالای ۷۹سال که واکسن دریافت کرده اند،۱۳۲بیمار (معادل۶۴درصد) واکسن سینوفارم،۵۷بیمار، (معادل۲۸درصد) واکسن استرازنکا و ۷بیمار (معادل ۴درصد) واکسن اسپوتینک و ۹بیمار (معادل۴درصد) سایر واکسن‌ها را دریافت نموده‌اند.

توکلی در ادامه‌گفت: درصد فراوانی از بستری شدگان و فوت شدگان گروه سنی ۷۱_۸۰ سال و بالای ۸۰سال بعد از واکسیناسیون از هفته پایانی خردادماه روند نزولی گرفته اند و این روند نزولی علی رغم شروع پیک پنجم کماکان ادامه دارد. با وجود افزایش مختصر در تعداد بستری شدگان این گروه‌های سنی، تعداد فوت شدگان در هر دو گروه سنی در حال کاهش است.

وی افزود:در سه هفته اخیر شاهد افزایش مراجعین سرپایی و بیماران بستری بوده‌ایم. متاسفانه افزایش مبتلایان کرونا در هفته‌های اخیر، افزایش۱۳.۵درصدی فوت شدگان در هفته‌های اخیر را رقم زد.

توکلی در ادامه گفت: متاسفانه در سه هفته متوالی شاهد افزایش مراجعین کرونا (۱۲۰۰نفر در هفته چهارم خرداد و ۲۸۰۰نفر در هفته اول تیر و ۸۱۰۰نفر در هفته گذشته)بوده‌ایم که این میزان افزایش به ترتیب ۳.۶و۸.۶و۲۲،۹درصد افزایش کل مراجعین در سه هفته متوالی را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه روند افزایش به صورت تصاعدی است، در صورت عدم رعایت تدابیر خاص در هفته آتی افزایش شدید مراجعین کرونا را خواهیم داشت.

توکلی گفت:بیشترین میزان بستری کرونا در طول موج چهارم در تاریخ۳۰فروردین(۱۶۶۰نفر)و کمترین در تاریخ۱۴خرداد(۴۸۱نفر)بوده است و پس از این تاریخ بستری شدگان کرونا روند صعودی به خود گرفته است. این رقم در دهم تیر به مرز۹۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی افزود: آمار مراجعین سرپایی در مناطق استان تهران نشان می‌دهد که در سه هفته اخیر تعداد مراجعین سرپایی در تمام نواحی شمال، شرق، مرکز، غرب و جنوب شهر تهران و همچنین کلیه شهرستان های اطراف تهران افزایشی بوده است.اما در شمال تهران بیشترین میزان افزایش را داشته‌ایم.

وی افزود: مقایسه جدول فوت شدگان کووید در هفته اول و دوم تیرماه بیانگر افزایش تعداد فوت در تمام‌گروه های سنی بالای۷۹ است و بیشترین ضریب افزایش فوت مربوط به گروه سنی زیر۱۰سال است که در هفته دوم نسبت به هفته اول رشد سیصد درصدی را نشان می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر