کد خبر: 111563
A

وزیر بهداشت: با موشک نقطه‌زن دنبال ویروس دلتا هستیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، با رد انتقادات درباره مدیریت بحران شیوع کرونا در ایران گفته است این حرف‌ها «سیاه نمایی و فتنه‌انگیزی» است و برای مقابله با ویروس دلتای کرونا در برخی مناطق ایران « از دو ماه قبل داریم با موشک نقطه زن، شب و روز این نقاط را می‌زنیم».

وزیر بهداشت: با موشک نقطه‌زن دنبال ویروس دلتا هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران، اولین گزارش‌های مربوط به مشاهده گونه دلتای ویروس کرونا در ایران را مربوط به دو ماه قبل دانسته و گفته « تعداد قابل توجهی» از کسانی که غیر قانونی از مرزهای شرقی ایران وارد کشور شده‌اند، آلوده بوده‌اند.

آقای نمکی همچنین از برخی تجمعات انتخاباتی در شورای شهر به عنوان یکی دیگر از عوامل شیوع دوباره کرونا در ایران نام برده است.

این در حالی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری تجمعات گسترده انتخاباتی مربوط به حامیان ابراهیم رئیسی بود که اعتراض‌ مقام‌های وزارت بهداشت را نیز برانگیخت.

وزیر بهداشت ایران همچنین کمبود امکانات در استان بحران‌زده سیستان و بلوچستان را رد کرد و گفت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد.

صبح امروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به کمبود امکانات در این استان از تلاش نیروهای نظامی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی خبر داده بود.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، در ۵ هفته گذشته، تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان سیستان و بلوچستان با شیب تندی افزایش یافته و اکنون «تست‌های مثبت کرونا در این استان به حدود ۶۰ درصد رسیده» است.

آقای نمکی همچنین با اشاره به توییت انتقادی صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی، درباره تولید واکسن داخلی کرونا، حرف‌های او را «غم‌انگیز» و «سیاست‌زده» خواند و گفت در بدن این فرد «آنتی‌بادی واکسن‌های رازی و پاستور دارد می‌چرخد».

صادق زیباکلام روز گذشته در توییتی نوشته بود کشوری نتوانسته «یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد»، چطور می‌تواند به تبدیل به یک تولید کننده بین المللی» واکسن کرونا شود.

در روزهای گذشته روند کند واکسیناسیون در ایران، ابهامات مطرح شده درباره تولید واکسن کرونای برکت و همچنین قیمت گران این واکسن در مقایسه با برخی نمونه‌های خارجی باعث انتقادات زیادی شده است.

مشکلات واکسیناسیون در ایران همچنین سبب شده است که برخی از شهروندان به مناطق مرزی ایران و ارمنستان سفر کنند یا از طریق سفر هوایی به این کشور بروند تا واکسیناسیون رایگان دریافت کنند.

وزیر بهداشت ایران در سخنرانی امروز خود اما تمام انتقادات به روند ساخت واکسن داخلی را رد کرده است و با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی، گفته است علی خامنه‌ای به او و همکارانش گفته است «مجاهد فی‌ سبیل‌الله» و «دیگر جای غصه نیست».

در حال حاضر مسئولان وزارت بهداشت برای شروع واکسیناسیون داخلی منتظر دریافت بیشتر واکسن کرونای برکت هستند که قرار است توسط ستاد اجرایی فرمان امام، کارتل اقتصادی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، تولید شود.

مسئولان این ستاد می‌گویند تاکنون بیش از دو میلیون دوز واکسن کرونا تولید کرده‌‌اند ولی مسئولان وزارت بهداشت تا روز شنبه، ۱۲ تیرماه خبر از دریافت ۳۲۰ هزار دوز واکسن داده‌‌اند.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، روز گذشته به خبرگزاری آنا گفت: «سازندگان واکسن برکت می‌گویند یک میلیون دز به وزارت بهداشت تحویل داده‌اند اما وزارت بهداشت می‌گوید هیچ واکسنی دریافت نکرده‌ و معلوم نیست واکسن‌ها الان کجاست».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر