کد خبر: 111608
A
دیده بان ایـــران:

فعال سیاسی: طالبان مزاحمتی برای ایران ایجاد نمی کنند/ FILM

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی که از او به عنوان یکی از هدایت کنندگان تفکر انقلابی یاد می شود درباره تحولات اخیر افغانستان مدعی شد: به نظر نمی‌رسد که طالبان بتواند مزاحمتی برای ایران ایجاد کند چرا که ایران، گلوگاه تنفسی افغانستان است و این کشور، امکانات، سوخت و خوراک خود را از ایران تأمین می‌کند.

فعال سیاسی:  طالبان مزاحمتی برای ایران ایجاد نمی کنند/ FILM

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت:  آمریکایی‌ها پس از اینکه در ساخت دولتی همسو با منافعشان در افغانستان به موفقیت نرسیدند تصمیم به احیای طالبان گرفتند تا کشور دیگری نتواند در افغانستان به منفعت برسد.

کوشکی اضافه کرد: طالبان با پشتیبانی غیرمستقیم آمریکا و حمایت مستقیم کشورهایی نظیر عربستان سعودی به نیابت از آمریکا تاسیس شد.

وی تصریح کرد: آمریکا در سال ۲۰۰۰میلادی به بهانه‌ی مبارزه با طالبان و در اصل برای تشکیل دولتی موافق خواسته‌هایش، وارد خاک افغانستان شد و تمایلی به حذف طالبان در این ۲۰ سال از خود نشان نداد.

 

تحلیلگر مسایل سیاسی کشور گفت: به نظر نمی‌رسد که طالبان بتواند مزاحمتی برای ایران ایجاد کند چرا که ایران، گلوگاه تنفسی افغانستان است و این کشور، امکانات، سوخت و خوراک خود را از ایران تأمین می‌کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر