کد خبر: 111645
A

گزارش روزنامه فرانسوی لوموند از زدوبند نشریات اصلاح‌طلب با ابراهیم رئیسی

به نوشتۀ لوموند، مدیران نشریات اصلاح طلب حتی ابراهیم رئیسی را حافظ مطبوعات خواندند، هر چند در دورۀ او شمار بالایی از روزنامه نگاران، نویسندگان و فعالان جامعۀ مدنی دستگیر و زندانی و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

گزارش روزنامه فرانسوی لوموند از زدوبند نشریات اصلاح‌طلب با ابراهیم رئیسی

به گزارش دیده بان ایران؛ غزال گلشیری، گزارشگر روزنامۀ لوموند در ایران، در این نشریه مطلبی را به زدوبند معروف‌ترین نشریات اصلاح طلب با ابراهیم رئیسی اختصاص داده و نوشته است که سه روز پیش از برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری در ایران، عکس جمعی از مدیران بزرگترین نشریات اصلاح‌طلب از جمله "شرق"، "آفتاب یزد"، "ابتکار"... پس از دیدار آنان با ابراهیم رئیسی منتشر شد و انتشار این عکس همانند ملاقات آنان با رئیسی شگفتی بسیاری برانگیخت.

گزارشگر لوموند تصریح می‌کند که در این ملاقات مدیران روزنامه‌های اصلاح طلب مردی را ستودند که در تقریباً کلیه پرونده‌های نقض حقوق بشر در ایران نقشی مهم داشته و دورۀ ریاست او را بر قوۀ قضائیه آکنده از اصلاح طلبی و مدارا خواندند. به نوشتۀ لوموند، مدیران نشریات اصلاح طلب حتی ابراهیم رئیسی را حافظ مطبوعات خواندند، هر چند در دورۀ او شمار بالایی از روزنامه نگاران، نویسندگان و فعالان جامعۀ مدنی دستگیر و زندانی و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر