کد خبر: 111691
A

رویترز به نقل از آژانس‌: ایران در صدد تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد است

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا ۲۰ درصد بپردازد. آمریکا و برخی کشورهای غربی معتقدند کاربرد اورانیوم فلزی برای ساخت سلاح هسته‌ای است

رویترز به نقل از آژانس‌: ایران در صدد تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا 20 درصد بپردازد.

رویترز در گزارش خود نوشت: «ایران به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) اطلاع داده که قصد دارد تا به تولیدن اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت رآکتور بپردازد».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: «این یک فرآیند چند مرحله‌ای است که زمان‌بر خواهد بود».

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز در پیامی در توییتر نوشت که از چند منبع شنیده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد امروز گزارشی را درباره تولید اورانیوم فلزی با خلوص 20 درصد توسط ایران به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد.

نکته قابل توجه در توییت این خبرنگار، مطلع بودن وی از روند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران است. وی در این پیام توییتری خود نوشت: «ایران در اصل قصد داشت تا به تولید سیلیساید اورانیوم در سه مرحله بپردازد اما هم اکنون این کار را به یک روند 4 مرحله‌ای تغییر داده که در آن از "یورانیل فلوراید" استفاده خواهد کرد که تکنیک متفاوتی برای تولید اورانیوم فلزی به شمار می‌آید».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر