کد خبر: 111725
A

خبرگزاری یونهاپ: رهبر کره شمالی زنده است و کُما نرفته است

آژانس اصلی اطلاعات کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رهبری کره شمالی به صورت عادی بر اوضاع این کشور نظارت دارد و شایعات درباره کودتا و به کما رفتن او رارد کرد.

خبرگزاری یونهاپ: رهبر کره شمالی زنده است و کُما نرفته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری یونهاپ، اوایل امروز شایعاتی مبنی بر این مساله منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی پس از خونریزی مغری به کما رفته و کودتایی از سوی "کیم پیونگ-ایل"، عموی او صورت گرفته است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در بیانیه‌ای برای خبرنگاران اعلام کرد: ما متوجه شدیم که گمانه زنی‌ها درباره سلامت رهبری کره شمالی بی پایه و اساس است. کیم جونگ اون ریاست نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی را در ۲۹ ژوئن برعهده داشت و امور کشور را به عنوان رهبری دولت در دست دارد و به صورت عادی به آنها رسیدگی می‌کند.

شرایط سلامت کیم جونگ اون که به شدت سیگاری است و اضافه وزن دارد، در مرکز توجه است چون خلاء قدرت در این کشور مسلح به سلاح اتمی می‌تواند به ناآرامی و آشوب در منطقه و فراتر از آن منجر شود.

غیبت غیرمعمول ۲۰ روزه وی در سال گذشته میلادی از انظار عمومی باعث بروز گمانه زنی‌هایی در سطح بین المللی درباره سلامت وی و حتی احتمال مرگ وی شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر