کد خبر: 111972
A

طالبان راه آهن خواف - هرات را تخریب کرد

خط‌آهن خواف-هرات که خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل می کند توسط نیروهای طالبان مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده است.

طالبان راه آهن خواف - هرات را تخریب کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خط‌آهن خواف-هرات که  خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل می کند توسط نیروهای طالبان مورد حمله قرار گرفته  و تخریب شده است. 

سخنگوی راه آهن افغانستان با اعلام این خبر به بی بی سی گفته است : این حادثه به تاریخ شانزدهم سرطان/تیر و پس از آنکه نیروهای امنیتی محل را ترک کردند اتفاق افتاده است.

هنوز از میزان خسارات وارد شده به تاسیسات آن گزارشی دقیقی در دست نیست زیرا کارمندان اداره خط آهن در محل حضور ندارند. اما او تصریح کرد که موضوع زیر بررسی است تا مشخص شود که عاملان این حادثه چه کسانی هستند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تخریب تجهیزات این خط آهن را همرسانی کردند و مدعی شدند که افراد طالبان دست به تخریب آن زده‌اند. 

پروژه این خط آهن در چهار قطعه اجرا شده است که ۷۶ کیلومتر آن در قالب دو قطعه در خاک ایران و قطعه سوم از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنگ به طول ۶۶ کیلومتر در خاک افغانستان قرار دارد. بخش چهارم هم در خاک این کشور در دست ساخت است

به گزارش دیده بان ایران؛ اولین محموله تجاری به صورت آزمایشی در روز دوازدهم آذرماه سال ۱۳۹۹ به وسیله قطار از ایران بارگیری و وارد خاک افغانستان شد. در ۲۰ آذر همان سال حسن روحانی و محمد اشرف غنی، روسای جمهور ایران و افغانستان، در مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد اولین خط آهن میان این دو کشور را افتتاح کردند. پروژه ساخت این خط آهن از ایران در سال ۱۳۸۶ و در خاک افغانستان در سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود. طول این خط آهن ۲۲۵ کیلومتر است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر