کد خبر: 111982
A

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در مجلس کلید خورد.

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در مجلس کلید خورد.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا در دولت سیزدهم این طرح اجرایی شود و با توجه به اهمیت حوزه کاری راه و مسکن این دو حوزه از همدیگر جدا و هریک به عنوان یک وزارتخانه مستقل به کار ادامه دهند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ادغام وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر کار اشتباهی بود چرا که هر دوی این وزارتخانه حوزه کاری گسترده‌ای دارند. 

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه راه و ترابری ما امروز در حال از دست دادن نقش محوری خود در حوزه ترانزیت هستیم و نمی‌توانیم به درستی از این موقعیت ویژه‌ای که داریم در بحث ترانزیت و استفاده از این ظرفیت استفاده کنیم و همسایگان ما دارند این موقعیت را از دست ما خارج می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه راه‌های فرعی و روستایی نیز ما راه‌های ایمنی نداریم و میزان تصادفات و تلفات جانی ما در این راه‌ها بالاست و این نشان می‌دهد که از زمان ادغام وزارتخانه در این حوزه چه در بحث ترانزیت و چه در بحث راه‌های روستایی اقدام جدی صورت نگرفته است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در حوزه مسکن هم نیاز به توضیح ندارد که چه وضعیتی بر کشور حاکم است. امروز نه خریدن، بلکه رهن و اجاره مسکن برای مردم یک آرزو تلقی شده و مردم قادر به اجاره و رهن مسکن هم به راحتی نیستند. 

یوسفی خاطرنشان کرد: این موارد همگی بیانگر این است که ادغام این وزارتخانه کار اشتباهی بود و برای اینکه در هر دو بخش راه و مسکن بتوانیم توفیقاتی را به دست آوردیم باید این دو وزارتخانه از یکدیگر تفکیک شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر