کد خبر: 112045
A
دیده بان ایران:

حامیان رئیسی نیامده؛ دَبه کـــردند/ برخی گرانی ها دست دولت نیست

به نظر می رسد همانگونه که شخصیت های بانفوذ و نزدیک به هسته سخت قدرت، در دولت احمدی نژاد مردم را به خوردن اشکنه تشویق می کردند بار دیگر با روی کارآمدن ابراهیم رئیسی مردم را به تحمل شرایط سخت دعوت خواهند کرد.

حامیان رئیسی نیامده؛ دَبه کـــردند/ برخی گرانی ها دست دولت نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ در فاصله کمتر از یکماه مانده تا آغاز دولت ابراهیم رئیسی یک رسانه حامی او در تلگرام علی رغم ادعاهای پیشین خود درباره نقش دولت روحانی در گرانی های افسارگسیخته نوشت:

"علی رغم اینکه اکثر گرانی ها در کشور ما بخاطر تدبیر دولت است ولی یک گرانی داریم که دست دولت نیست و آن هم گران شدن کالاهای اساسی در بازارهای جهانی است. کالاهای اساسی در بازارهای جهانی طی یک سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند و بسیاری از کشورها صادرات خود در آنها را محدود کرده اند. 

این افزایش قیمت های جهانی باعث شده تا ایران که برای واردات کالاهای اساسی ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده بود مجبور شود آن را به ۱۴ میلیارد دلار افزایش دهد. برای درک این رقم کافی است بدانید کل صادرات ما به کشورهای همسایه در یک سال ۲۳ میلیارد دلار است و الان میخواهیم حدود دو سوم آن را فقط برای واردات کالاهای اساسی هزینه کنیم. "

به گزارش دیده بان ایران به نظر می رسد همانگونه که شخصیت های بانفوذ و نزدیک به هسته سخت قدرت، در دولت احمدی نژاد مردم را به خوردن اشکنه تشویق می کردند بار دیگر با روی کارآمدن ابراهیم رئیسی مردم را به تحمل شرایط سخت دعوت خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر