کد خبر: 112047
A

نماینده مجلس: تاب آوری مردم «همیشگی» نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاب‌آوری مردم در برابر فشارهای اقتصادی ناشی از سیاست خارجی گفت: تاب آوری را تا بحال مردم ثابت کردند و با پای صندوق آمدن انتظاراتشان هم بیشتر شده یعنی هم ما و هم دولت جدید باید اقداماتی انجام دهیم. ما این تاب آوری را نباید برای مدت طولانی حساب کنیم حتما باید اقدام کنیم و سال هم که سال پشتیبانی و مانع زدایی، هست.

نماینده مجلس: تاب آوری مردم «همیشگی» نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس،در رابطه با واردات ماینینگ‌ها گفت: همزمان با تعطیلی مجلس اوج خاموشی ها بود و در کمیسیون صحبتی در رابطه با استخراج رمزارزها نشد ولی اگر مجوز هم داده شده ما مشکلی با مجوز نداریم چون اگر مجوزی هم داده باشند باید تعرفه، آزاد باشد که این‌ها جزو قوانین است.  مشکل اصلی این است که عده زیادی به صورت سوء استفاده و بصورت غیر قانونی و غیر مجاز استفاده کردند.

او ادامه داد: قبلا این طور بود که اگر کسی وارداتی انجام می داد باید از طریق تعرفه آزاد و زیرساخت هایی که داشت پیش می‌رفت و مشکلی نبود ولی این شرایط نشان می دهد که حجم زیادی از ماینینگ ها غیرمجاز هستند که کشف شده اند و در شهرستان ها هم این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: اگر وزارت نیرو قطعا این کار را با مجوز انجام می داد یک درآمدزایی بود و یک برق اشتراک آزاد هم به آنها می دادند و کنترل شده کار می کردند. باید یک مکان مشخص داشته باشند و قابل نظارت باشند و برق آن هم، نامتعارف نباشد. ولی مجوز به فرد داده شده و این درست نیست اگر به این صورت باشد ما قبول نمی‌کنیم و باید تجدیدنظر کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاب‌آوری مردم در برابر فشارهای اقتصادی ناشی از سیاست خارجی تاکید کرد: تاب آوری را تا بحال مردم ثابت کردند و با پای صندوق آمدن انتظاراتشان هم بیشتر شده یعنی هم ما و هم دولت جدید باید اقداماتی انجام دهیم. ما این تاب آوری را نباید برای مدت طولانی حساب کنیم حتما باید اقدام کنیم و سال هم که سال پشتیبانی و مانع زدایی، هست.

بهزاد رحیمی با اشاره به موانع تولید بیان کرد: مانع زدایی مجوزها و راه های طلایی برچیده شود و برای صدور مجوزها سختگیری نشود و ویژه خواری نباید وجود داشته باشد. بیشترین مشکل مردم تهیه مواد اولیه و تسهیلات است بانک ها باید پای کار بیایند و تسهیلات زود بازده را بیشتر از این که هست توزیع کنند.

او تصریح کرد: برای واردات مواد اولیه یک ناهماهنگی بین گمرگ، بانک مرکزی و وزارت صمت وجود دارد و اینها باعث سوء استفاده می شود یا عده ای  وارد نمی کنند یا اگر وارد کنند آن قدر اذیت می شوند که منجر به دپو کالاهای زیادی در گمرک، می شود و این دپوها باید از طریق همان مانع زدایی ها آزاد شود./ برنا


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر