کد خبر: 112051
A

هلال احمر: منتظر ورود محموله جدید واکسن باشید

قوسیان مقدم با اشاره به وجود 14 کلینیک و درمانگاه هلال احمر در سراسر دنیا گفت: فعلا راه اندازی و تأسیس بیمارستان هلال احمر در شهر کابل با توجه به وجود تحولات اخیر کشور افغانستان به عقب افتاده است.

هلال احمر: منتظر ورود محموله جدید واکسن باشید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره ارتباط قطعی برق با عملکرد داروخانه های هلال احمر گفت: همه سیستم های بهداشتی-درمانی در همه جا باید پشتیبان برق داشته باشند، همچنین با توجه به حساسیت نگهداری تولید دارو، داروخانه های ما نیز دارای موتور خانه های برق اضطراری هستند.

او افزود: اغلب داروخانه ها دارای داروهای فاسد شدنی هستند و باید رسیدگی های ویژه ای از آن ها انجام شود همچنین اگر اقلام دارویی با مشکلاتی از جهت تامین سردخانه و ... مواجه شوند، قابل استفاده نخواهند بود و میلیارد ها پول به هدر می رود.

قوسیان مقدم درباره سرویس کاری موتور برق های داروخانه های هلال احمر تصریح کرد: سرویس تجهیزات اضطراری مرتبا انجام می شود و در صورت عدم انجام چنین امری باید مدیر عامل مربوطه برکنار شود. با توجه به قطعی های مکررا برق در چند روز گذشته مشکلی در خصوص نگهداری و تأمین برق های اضطراری در دارو خانه های هلال احمر نداشتیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره راه اندازی هلال احمر در کشور افغانستان گفت: راه اندازی و تأسیس بیمارستان در کابل افغانستان مسئله ای است که چندین سال است پیگیری می شود اما در حال حاضر با توجه به وجود تحولات اخیر این کشور فعلا راه اندازی و تأسیس آن به عقب افتاده است.

 

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: کلینیک و درمانگاه در 14 نقطه ی دنیا  داریم که بزرگترین آن در شهر دبی است همچنین در کشور های آفریقایی و آسیای میانه نیز مراکزی وجود دارد.

او درباره فعالیت بیمارستان ها و مراکز هلال احمر در خارج از ایران در راستای بیماری کرونا گفت: این مراکز خدمات تخصصی و درمانی ارائه می دهند و درگیری با مسائل کرونا نداشتند.قوسیان مقدم درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی خارج از کشور جمعیت هلال احمر بیان کرد: مسئولیت واکسیناسیون کادر درمانی و اداری این مراکز زیر نظر کشور مربوطه است و دولت ایران در این خصوص دخالتی ندارد چرا که واکسن هایی که وارد می شود را نمی توانیم مجدد به کشور های دیگر ارسال کنیم.

او درباره وارد محموله ی جدید واکسن به کشور گفت: پنج شنبه ی گذشته بیش از یک میلیون واکسن وارد کشور شد و مابقی نیز در آینده نزدیک به کشور وارد می شود و این هفته نیز باید منتظر محموله جدید واکسن خارجی به کشور باشیم./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر