کد خبر: 112081
A

مصباحی‌مقدم : اصلاح طلبان باید تکلیف خودشان را با «برانداز» ها مشخص کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تماس رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اصلاح‌طلب اقدام مثبتی است، اما تجربه نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان راه‌حل روشنی برای مدیریت کشور، به‌خصوص در شرایط حاضر ندارند.

مصباحی‌مقدم : اصلاح طلبان باید تکلیف خودشان را با «برانداز» ها مشخص کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با ارتباط و تماس از سوی رئیس‌جمهور منتخب با برخی از افراد معتدل و اصلاح‌طلب و درخواست ارائه پیشنهاد از آنها، گفت: همانطور که آقای رئیسی مطرح کردند، رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور کل ملت ایران است و از این جهت باید باب را برای رابطه و گفتگو باز کرد و این اقدام باید به گونه‌ای باشد که همه به رئیس‌جمهور احساس تعلق کنند.

وی افزود: این رفتار کاملاً مثبت، مناسب و شایسته است و موجب همبستگی ملی و کاهش شکاف و انشقاق در جامعه می‌شود، از طرف دیگر، این اقدام به وحدت ملی کمک می‌کند و در نهایت مثبت ارزیابی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان راه‌حل روشنی برای مدیریت کشور خصوصاً در شرایط حاضر ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان حتی برای ورودشان در عرصه انتخابات نیز، به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اخیراً دیدم در یکی از روزنامه‌ها پیشنهاد شده بود که اصلاح‌طلبان به تدوین یک مانیفست اقدام و مواضع خود را در آن بیان کنند و اصلاح‌طلبی را توضیح دهند و بگویند قصد دارند چه چیز‌هایی را اصلاح و خود را از گروه‌های برانداز جدا کنند تا مشخص باشد چه مواضعی دارند که به نفع مصالح ملی است، اگر چنین اتفاقی بیافتد کمک می‌کند که هواداران آن‌ها از ابهام خارج شوند و برانداز و اصلاح‌طلب تفکیک شوند که این کار خوبی است.

وی درباره میزان عملیاتی و اجرایی شدن این اقدام رئیسی برای ارتباط با طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان، اضافه کرد: باید منتظر بمانیم تا رئیس‌جمهور منتخب مسئولیت را در اختیار بگیرد و این اقدامات در مقام اجرا و عمل پیاده شوند و اگر پیاده شد آن زمان صداقت رئیس جمهور ظهور و بروز پیدا می‌کند و اگر خدای ناکرده مورد غفلت قرار گرفت مردم متوجه، شعاری بودن این اقدامات می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: ابراز خرسندی می‌کنم که یک عضو جامعه روحانیت مبارز رئیس جمهور و حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای، عضو دیگر جامعه روحانیت مبارز نیز رئیس قوه قضائیه شد، به جریان انقلابی توصیه و تأکید می‌کنم که توجه داشته باشند جناب آقای رئیسی با وحدت کلمه به مقام ریاست‌جمهوری رسیدند و آن وحدت کلمه را به راحتی مورد غفلت قرار ندهند./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر