کد خبر: 112101
A

سفر ایرانیان به ۳۹ کشور خارجی ممنوع است+اسامی

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد و ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی را اعلام نکرده است.

سفر ایرانیان به ۳۹ کشور  خارجی ممنوع است+اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گویی، با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند، همچنان ممنوع بوده و کشورهایی که در فهرست کشورهای پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

به گزارش دیده بان ایران؛ این مقام مسئولگفت: کشورهای هند، بوتسوانای، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشورهای با شرایط ویژه دارای  سویه  انگلیسی ویروس کرونا قرار دارند.

ذیبخش تصریح کرد: همچنین کشورهای فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در فهرست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

او با بیان اینکه ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های معتبر در کشورهای مبدا دارای اعتبار است، افزود: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص شیوه نامه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، کشورهای فرانسه و پاکستان از فهرست کشورهای ویژه خارج شدند.

ذیبخش با بیان اینکه شرایط پذیرش مسافران ورودی از کشور فرانسه، ارائه گواهی معتبر و دریافت هر دو دوز واکسن کرونا است، افزود: از اواخر خرداد ماه پروازها از/به کشور فرانسه و پاکستان مجددا برقرار شده و در صورت ارائه دستور العمل جدید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی  به باشگاه خبرنگاران درباره محدودیت‌های جدید برای کشورهایی که وضعیت آنها ویژه کرونایی است، گفت: تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه دستور العمل و یا ابلاغیه جدیدی مبنی  بر نحوه جابه جایی مسافر به کشورهای خارجی اعلام نکرده و سازمان هواپیمایی کشور آمادگی کامل برای همکاری با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد.

او در پایان یادآور شد: در بحث پروازهای داخلی هم همچنان تمامی دستور العمل‌ها رعایت می‌شود و در طول سفر فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک برای مسافران الزامی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر