کد خبر: 112179
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: حمایت اصلاح طلبان از همتی در انتخابات ۱۴۰۰ اشتباه بود

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره برخی اتفاقات درون جریان خود توضیحاتی را ارائه کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب: حمایت اصلاح طلبان از همتی در انتخابات ۱۴۰۰ اشتباه بود

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد شریف عضو جبهه اصلاح طلبان ایران درباره وضع فعلی جریان اصلاح طلب گفت:  برای جریانات سیاسی طبیعی است که در برهه‌ای از فعالیت سیاسی خود از ساختار قدرت فاصله بگیرند و خود را مجددا بازیابی کنند.

او ادامه داد: باتوجه به ماهیت نظام‌های مردم سالار که در برهه‌های مختلف انتخابات تکرار می‌شود هر کدام از جریانات می‌توانند این فرصت را داشته باشند که در آینده مجددا به ساختار قدرت بازگردند. جریان اصلاح طلب که یکی از دو جریان اصلی فضای سیاسی کشور محسوب می‌شود در این دوره بنا به دلایل متعدد از ساختار قدرت دور ماند و نتوانست حضور پررنگی را چه در انتخابات شورا‌ها و چه در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد.

شریف یادآور شد: پیش از این هم در سال ۹۸ به صورت ناخواسته نامزد‌های این جریان نتوانستند به مجلس راه یابند و می‌توان گفت که در سایر نهاد‌ها هم جریان اصلاح طلب سهمی از قدرت ندارد. معتقدم که مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش اطلاح طلبان است رجوع به جامعه مدنی و این امر است که به عنوان یک تشکل سیاسی در متن جامعه فعال باشد و مطالبات مردم را دسته بندی کرده و آن‌ها را به صاحبان قدرت برساند، یعنی همان نقش اصلی احزاب به عنوان واسطه بین مردم و قدرت را ایفا کنند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: این جریان از اوایل انقلاب مدیرانی را پرورش داده است که می‌توانند به عنوان کارشناسان خبره جریان امور را زیر نظر گرفته و اگر جایی متوجه مشکل شدند با دیدگاه‌های کارشناسی این نواقص را به مسئولان مربوطه منتقل کنند که این خود می‌تواند بزرگ‌ترین کمک به دولت و مدیران ارشد باشد تا از تجارب این افرادی که مملکت برای پرورش آن‌ها هزینه‌های زیادی هم صرف کرده استفاده کنند. 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران درباره احتمال خروج حزب کارگزاران از جبهه اصلاحات بیان کرد: بعید است چنین اتفاقی بیفتد، زیرا نه در خود جریان اصلاحات چنین صحبتی مطرح شده و نه از سوی حزب کارگزاران این درخواست مطرح شده است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ایران درباره حمایت جریان اصلاحات از عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ هم بیان کرد: من این امر را اشتباه می‌دانم و از همین رو نیز ما از او حمایت نکردیم و معتقدم که جمع بندی برخی از دوستان بر مبنای اطلاعات صحیح نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر