کد خبر: 112208
A

سایت وابسته به زاکانی: اصلاح طلبان می خواهند «روحانی» را به مناصب بالای حاکمیتی برسانند

جهان نیوز نوشت: در حال حاضر خط رسانه‌ای جدیدی برای رساندن حسن روحانی به مناصب بالای حاکمیتی توسط برخی رسانه‌های اصلاح طلب در حال پیگیری هست. طراحان این عملیات روانی، این گزاره را غیر مستقیم را در افکار عمومی القا می‌کنند، که روسای جمهور در جمهوری اسلامی عاقبت بخیر نمی‌شوند و یا این تصور است که تحمل سلیقه‌های مختلف در حاکمیت پایین آمده است و به همین دلیل باید حسن روحانی برای از بین رفتن این تصویر ایجاد شده و به خاطر مصلحت خود جمهوری اسلامی هم که شده، در یک جایگاه مهم قرار بگیرد.

سایت وابسته به زاکانی: اصلاح طلبان می خواهند «روحانی» را به مناصب بالای حاکمیتی برسانند

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت جهان نیوز وابسته به علیرضا زاکانی با انتشار مطلبی در خصوص آینده «حسن روحانی» نوشت: 

اواسط مرداد، حسن روحانی پاستور را ترک خواهد کرد  و گرچه بر اساس برخی اخبار منتشر شده او بازنشسته می‌شود ولی تلاشی در حال شکل گیری است که بر یکی از جایگاه‌های مهم کشور تکیه بزند. دوستان روحانی قبل از این تلاش کردند که وی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بشود و شبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی پس از ریاست جمهوری، سیاست ورزی و نقش خاص ایفا کند. اما این فقط یک خیال بود و روحانی هیچگاه به وزن هاشمی در سپهر سیاسی کشور دست نیافت و اینک نیز آنقدر نامحبوب است که بسیاری فعالین، چهره ها و جریانات سیاسی که قبل از این نزدیک به او بودند، از نزدیک قلمدادشدن به او در این روزها فرار می‌کنند.

در سوابق روحانی حضور سالیان طولانی در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد. بعد از ریاست تشخیص مصلحت نظام، شاید بالاترین مقام متصور برای وی، بازگشت به شورای عالی امنیت ملی باشد. دبیری شورای عالی امنیت ملی از طرف دولت رئیسی قطعا منتفی است و قرار گرفتنش در جایگاه نماینده رهبری که اینک در اختیار سعید جلیلی در این شورای مهم است نیز در شرایط فعلی و تغییر فضای سیاسی کشور، بسیار دور از ذهن است. ضمن اینکه برخی افراد با مسئولیت‌های مهم بوده‌اند که پس از پایان کار رسمی خود به سمت‌های در جایگاه‌هایی همچون مشاور رهبری دست یافته اند، موضوعی که درباره حسن روحانی با توجه شرایط موجود، اگر اندک شانسی هم داشته باشد، با خواسته حامیان وی فاصله دارد.

جهان نیوز می نویسد: اما با همه این وجود در حال حاضر خط رسانه‌ای جدیدی برای رساندن حسن روحانی به مناصب بالای حاکمیتی توسط برخی رسانه‌های اصلاح طلب در حال پیگیری هست. طراحان این عملیات روانی، این گزاره را غیر مستقیم را در افکار عمومی القا می‌کنند، که روسای جمهور در جمهوری اسلامی عاقبت بخیر نمی‌شوند و یا این تصور است که تحمل سلیقه‌های مختلف در حاکمیت پایین آمده است و به همین دلیل باید حسن روحانی برای از بین رفتن این تصویر ایجاد شده و به خاطر مصلحت خود جمهوری اسلامی هم که شده، در یک جایگاه مهم قرار بگیرد! نکته قابل تامل نیز این است که جریانی در خارج از کشور نیز همزمان تمایل دارد، سطح تاثیر روحانی در روندهای حاکمیتی ایران با کاهش زیادی همراه نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر