کد خبر: 112214
A

ترکیه برنامه ای برای واکسینه کردن گردشگران خارجی ندارد

دولت ترکیه اعلام کرده است با توجه به وضعیت خاص این کشور در تهیه واکسن و اولویت داشتن شهروندان؛ برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی گردشگران خارجی ندارد

ترکیه برنامه ای برای واکسینه کردن گردشگران خارجی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛  مهدی عباسی،کارشناس گردشگری و بازار گردشگری ترکیه، با تکذیب خبر، تزریق واکسن کرونا به گردشگران خارجی و شایعه خواندن آن گفت: دولت ترکیه اعلام کرد با توجه به وضعیت خاص این کشور در تهیه واکسن و اولویت داشتن شهروندان؛ این کشور هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی گردشگران خارجی ندارد. این شرایط فقط برای مسافران داخلی و فعالان گردشگری این کشور فراهم شده است.

عباسی به اظهارات مقامات بهداشتی مناطق محلی ترکیه اشاره کرد که هدف از واکسیناسیون در این مرحله را کارکنان شاغل در بخش گردشگری و هتل‌ها یا مناطقی که قرار است جشن و یا کنسرت با جمعیت بالا داشته باشند، اعلام کرده‌اند و در عین حال تاکید کرد که این برنامه به گردشگران و یا مسافران خارجی که موقت و کوتاه‌مدت به این کشور سفر کرده‌اند، اختصاص ندارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این کارشناس گردشگری گفت: با توجه به این‌که سن دریافت واکسن کرونا در ترکیه به ۱۸ سال رسیده است، دولت ترکیه از هفته گذشته برای افراد بالای ۵۰ سال که سه ماه از دریافت دُز دوم آن‌ها گذشته باشد، تزریق دُز سوم را با یک واکسن متفاوت‌ از دو دز اول، شروع کرده است. همچنین برای ایمن‌سازی کادر درمان دریافت دُز سوم نیز رسمی شد و از این هفته تمام کادر درمان شاغل در مراکز درمانی ترکیه باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر