کد خبر: 112374
A

ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرد

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کمیته کارشناسی ستاد کرونا برگزاری عزاداری محرم را تایید کرده و دستورالعملی هم تهیه شده است، امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه دستورالعمل نهایی را تصویب و ابلاغ کند.

ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسات برگزار شده در خصوص مراسم‌های دهه ولایت، دعای عرفه و عزاداری ماه محرم اظهار داشت: ستاد کرونا برگزاری عزاداری محرم را منوط به تصمیم‌گیری کمیته تخصصی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و ... کرده بود که در این کمیته، برگزاری عزاداری محرم و تعظیم شعائر حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مطابق تجربه موفق سال گذشته به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه در این کمیته دستورالعمل برگزاری مجالس شادی در دهه ولایت، دعای عرفه و همچنین عزاداری محرم به تصویب رسیده است، گفت: برگزاری این برنامه‌ها در این کمیته همچون شرایط ماه رمضان امسال به طور مثال در شهرهای قرمز با اولویت برگزاری در فضای باز به تصویب رسیده است. تعیین و تایید موقعیت مکانی هیأت‌ها براساس این دستورالعمل توسط کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.

شنبه دستورالعمل نهایی محرم ابلاغ می‌شود

عزت‌زمانی افزود: قرار است روز شنبه ۲۶ تیرماه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور در خصوص دستورالعمل برگزاری این مراسم‌ها به خصوص عزاداری ماه محرم تصمیم‌گیری و دستوالعمل نهایی تصویب شود و انتظار داریم دولت به عقلانیت مردم مومن کشور اعتماد کند./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر