کد خبر: 112427
A

پیرترین و جوان ترین انسان هفته آینده به فضا می روند

هفته آینده هنگامیکه جف بزوس، میلیاردر آمریکایی و مؤسس شرکت آمازون رهسپار فضا می‌شود، یک دانشجوی نوجوان رشته فیزیک نیز او را در این سفر همراهی می‌کند. الیور دیمن که تنها ۱۸ سال دارد، با این کار به جوانترین انسانی تبدیل خواهد شد که تاکنون به فضا رفته است. دیمن صندلی را خواهد گرفت که قرار بود به فرد ناشناسی داده شود که برندۀ مزایده آنلاین ۲۸ میلیون دلاری شده است.

پیرترین و جوان ترین انسان هفته آینده به فضا می روند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هفته آینده هنگامیکه جف بزوس، میلیاردر آمریکایی و مؤسس شرکت آمازون رهسپار فضا می‌شود، یک دانشجوی نوجوان رشته فیزیک نیز او را در این سفر همراهی می‌کند.

الیور دیمن که تنها ۱۸ سال دارد، با این کار به جوانترین انسانی تبدیل خواهد شد که تاکنون به فضا رفته است.

دیمن صندلی را خواهد گرفت که قرار بود به فرد ناشناسی داده شود که برندۀ مزایده آنلاین ۲۸ میلیون دلاری شده است.

در بیانیه شرکت فضایی جف بزوس یعنی «بلو اوریجین» آمده است که برنده این مزایده در نهایت به دلیل مشکلاتی در برنامه‌ریزی، در اولین پرواز شرکت نخواهد داشت و در یکی دیگر از ماموریت‌های فضایی این شرکت حضور خواهد یافت

به این ترتیب سه‌شنبه آینده ۲۰ ژوئیه، جف بزوس و برادرش مارک، به همراه الیور دیمن و والی فانک ۸۲ ساله، از زنان خلبان اسطوره‌ای ایالات متحده با بیش از ۱۹۶۰۰ ساعت تجربه پرواز و از داوطلبان پروژه فضایی Mercury 13 در سال ۱۹۶۱ میلادی، با فضاپیمای «نیو شپرد» به فضا خواهند رفت.

خانم والی فانک نیز با سفر هفته آینده خود؛ به پیرترین انسانی تبدیل خواهد شد که تا کنون به فضا رفته است.

الیور دیمن سال گذشته از دبیرستان فارغ التحصیل شد و قرار است از پاییز امسال برای تحصیل در رشته فیزیک و مدیریت نوآوری به دانشگاه اوترخت هلند برود.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر