کد خبر: 112515
A
دیده بان ایران لابی های اطرافیان احمدی نژاد و مداحان را برای حضور در دولت سیزدهم بررسی کرد

هاله نور احمدی نژاد «رئیسی» را روشن می کند؟

نکته ای که در این بین توجه بسیاری از کارشناسان را به خودش جلب کرده حلقه اطرافیان رئیسی است که به نظر همان حلقه نخست دولت اول محمود احمدی نژاد در گذشته باشد. افرادی کار نابلد که بواسطه حضور در دولت نهم خودشان را در عرصه سیاسی و مدیریتی کشور مطرح کرده و توانستند نامی برای خودشان دست و پا کنند.

هاله نور احمدی نژاد «رئیسی» را روشن می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کمتر از 20 روز دیگر حسن روحانی کلید کاخ پاستور را به ابراهیم رئیسی تحویل خواهد داد و پس از هشت سال سردادن شعار و وعده های برجامی، خودش را برای در دست گرفتن مسئولیت بعدی آماده می کند.

ابراهیم رئیسی شصت ساله این روزها به شدت مشغول برگزاری ملاقات با مسئولان فعلی و کسب اطلاعات از وضعیت کشور است که به نظر می رسد تا حدودی در جریان وضعیت حاد کشور قرار گرفته باشد.

برخی روزنامه های همسو با او پس از پایان یافتن «ماه عسل» رئیسی و جریان انقلابی سعی می کنند تا برشمردن مشکلات عدیده کشور رای دهندگان به رئیسی را متوجه این موضوع کنند که معظلات کشور به این راحتی قابل حل نیست.

این ماجرا تا جایی پیش رفته است که چهارشنبه هفته گذشته روزنامه کیهان با انتشار مطلبی دولت رئیسی را مظلوم ترین دولت چهل و چند سال گذشته معرفی کرده است. دولتی که هنوز نیامده دست به توجیه اطرافیان او زبانزد خاص و عام شده است.

اما نکته ای که در این بین توجه بسیاری از کارشناسان را به خودش جلب کرده حلقه اطرافیان رئیسی است که به نظر همان حلقه نخست دولت اول محمود احمدی نژاد در گذشته باشد.

افرادی کارنابلد که بواسطه حضور در دولت نهم خودشان را در عرصه سیاسی و مدیریتی کشور مطرح کرده و توانستند نامی برای خودشان دست و پا کنند.

هر چند ابراهیم رئیسی حداقل سه مرتبه اعلام کرده است که ستاد او نماد دولت آینده اش نخواهد بود اما برخی از افراد اعتقاد دارند که اظهارات اطرافیان رئیسی درباره شخصیت او باعث شده تا خاطرات دولت احمدی نژاد باردیگر در ذهن مردم تداعی شود.

به عنوان مثال احمد سالک از روحانیون انقلابی و نماینده ادوار مجلس عملکرد ابراهیم رئیسی در حوزه مبارزه با فساد را مبتنی بر عمل به ارزش های قرآنی خوانده و از رئیس جمهوری منتخب یک چهره قدسی به نمایش گذاشته است.

توصیف های که پیش از این درباره محمود احمدی نژاد از سوی این افراد خوانده و شنیده بودیم. افرادی که پیشتر اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا می خواندند و امروز از نزدیک شدن به احمدی نژاد پرهیز می کنند.

با این حال به نظر نمی رسد دولت ابراهیم رئیسی با توجه به اظهارنظرهای اطرافیان او و همچنین رسانه های وابسته به.. و البته وضعیت عجیب کشور به موفقیت چندانی دست پیدا کند اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد ارج نهادن بیهوده و البته کاذب برخی جریان ها در رابطه با ابراهیم رئیسی است که به نظر می رسد این افراد به دنبال کشیدن حصاری در اطراف رئیس دولت سیزدهم باشند تا در آینده امکان نقد کردن رئیسی وجود نداشته باشد. 

آیا باید منتظر ایجاد هاله نور اطراف رئیس جمهور جدید باشیم و یا اینکه ابراهیم رئیسی از افتادن در دام این افراد و رسانه های مشهور دوری می کند؟ پاسخ به این سوال شاید مدتی طول بکشد اما با مشخص شدن آن، شاید پاسخ بسیاری از پرسش های دیگر شهروندان هم مشخص خواهد شد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر