کد خبر: 112569
A

پورمحمدی: محتشمی پور از پیروان سرسخت ولایت فقیه بود

داماد خانواده محتشمی‌پور گفت: ساده زیستی از خصوصیات مرحوم محتشمی‌پور بود و از او بعد از درگذشت مقدار کمی پول، یک ماشین ایرانی ساده و یک منزل ۹۰ متری در روستای سنگان در تهران به جا مانده است.

پورمحمدی: محتشمی پور از پیروان سرسخت ولایت فقیه بود

به گزارش دیده بان ایران؛  علی اصغر پورمحمدی در آستانه چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی‌پور با اشاره به نحوه آشنایی خود با آن مرحوم، گفت: آشنایی ما با آقای محتشمی پور از اسفند سال 60 که من داماد خانواده محتشمی شدم آغاز شد. به طور رسمی از 20 اسفندماه 1360 یعنی زمانی که خدمت حضرت آیت الله خامنه ای رسیدیم برای مراسم عقد و در آن زمان آقای محتشمی سفیر ایران در سوریه بودند. 

وی با تاکید بر اینکه با مرحوم محتشمی‌پور در یک جناح سیاسی نبود، تصریح کرد: در عین حال یک ارتباطات بسیار نزدیک و صمیمی باهم داشتیم و ایشان فارغ از رابطه خویشاوندی یکی از بهترین دوستان و رفقای ما بودند. دیانت، مردانگی، معرفت محبت ، شجاعت ، گذشت، صبر و استقامت، نجابت و سخت‌کوشی از خصوصیات این بزرگوار بود. 

پورمحمدی اظهار کرد: همچنین ایشان احترام خاصی برای مرحوم آقا شیخ عباس پورمحمدی پدر بنده قائل بودند و ایشان را یک روحانی مخلص، پرتلاش، ساده زیست و مردمی می دانستند و عقیده داشتند که جامعه روحانیت به امثال شیخ عباس‌ها نیازمند است.
  
داماد خانواده محتشمی‌پور با بیان اینکه باید جوانب شخصیتی مختلف مرحوم محتشمی‌پور بررسی شود، گفت: از لحاظ اخلاقی توجه به فامیل بخصوص بچه ها و فرزندان و نوه های خودشان و هم بچه های فامیل از وی چهره ای ساخته بود که عزیز خانواده و خاندان بودند. اهل صله ارحام و توجه خاص به فامیل، بسیار مهمان دوست و پیگیر و جویای احوال همه اقوام و خویشان و فرزندان آنان بود، پیگیر آینده آنان، زندگی آنها و حل مشکلات آنها. 

وی ادامه داد:  احترام بسیار خاص به پدر و مادر از ویژگی های بارز ایشان بود. ایشان همچنین برای آقای سید محمود محتشمی عمویشان که از مبارزین قبل از انقلاب و عضو حزب موتلفه اسلامی بودند احترام خاصی قائل بودند. 

پورمحمدی افزود: مرحوم محتشمی‌پور از بحث سیاسی در جمع خانواده و فامیل اجتناب می کردند و بیشتر جویای احوال زندگی معشیت و کار فامیل و خانواده بودند. به دلیل علاقه و گرایش ویژه به ائمه اطهار موسسه دار الزهرا را تاسیس و هر هفته در این محل مراسم عزاداری برپا بود.

داماد خانواده محتشمی‌پور با بیان اینکه مرحوم محتشمی‌پور اهل تهجد و پافشاری بر اصول بودند، اظهار کرد: ساده زیستی و بی علاقه بودن به مال دنیا و مظاهر پررزرق و برق دینوی نیز از خصوصیات دیگر ایشان بود و از ایشان بعداز رحلت مقدار کمی پول ، یک ماشین ایرانی ساده و یک منزل 90 متری در روستای سنگان در تهران به جا مانده است.

پورمحمدی با یادآوری اینکه مرحوم محتشمی‌پور در 12 سال اخیر در نجف اشرف اقامت داشت، گفت: مرحوم محتشمی در خانه ای کوچک با لوازم کم و علیرغم کمبودها و قطع شدن برق و آب و اجناس گران، زندگی بسیار ساده در نجف را ترجیح دادند و می خواستند دور از دعواهای سیاسی و جناح بندی سیاسی باشند. ایشان می گفتند من از این فضای سیاسی و دعواها و خط کشی ها ناراضی و ناراحت هستم و دوست ندارم لحظه ای از مجاورت حرم حضرت امیرالمومنین دور شوم و اینجا احساس آرامش می کنم. 

پورمحمدی تاکید کرد: مرحوم محتشمی از پیروان سرسخت ولایت فقیه و از سربازان فداکار حضرت ولی عصر(عج) و از نخستین چهره‌های همراه امام در ایران و بعد در پاریس و از کسانی بود که با بهره مندی از هوش سرشار سیاسی در خنثی کردن اهداف آمریکا و اسرائیل برای تضعیف ایران و جهان اسلام تلاش ویژه ای داشت. حامی سرسخت مردم فلسطین و لبنان و مخالف هرنوع سازش با آمریکا بود و در همین راه هم در سال 62 توسط اسرائیل ترور و به درجه جانبازی رسید. 

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های مرحوم محتشمی‌پور ادامه داد: مرحوم محتشمی‌پور نامه ها و مکاتباتی با مقام معظم رهبری هم داشتند. ایشان شایسته ترین فرد برای رهبری ایران را حضرت آیت الله خامنه ای می دانست و همواره شخصیت رهبری را ستایش می کرد، خصوصاً ایستادگی ایشان در مقابل زورگویی های امریکا را و از جناح چپ و برخی از اصلاح طلبان و دیگر سیاسیون که در مبارزه با آمریکا و اسرائیل دچار رخوت و سستی شده اند و با مواضع خود باعث تضعیف انقلاب و ولایت فقیه و جمهوری اسلامی می شدند انتقاد می کرد.

داماد خانواده محتشمی‌پور یادآور شد: آن مرحوم معتقد بود آفت بزرگی که گربیان برخی از انقلابیون و اصلاح طلبان را گرفته رفاه زدگی، وادادگی ، دنیا طلبی، سازشکاری و رخوت و سستی است و عدم شناخت دشمن اصلی که همان آمریکا و اسرائیل باشد و عدم درک شرایط و دادن آدرس غلط در این زمینه به مردم را نکوهش می کرد. 

پورمحمدی ادامه داد: فاصله و شکاف بین مردم و مسئولین نیز از دیگر آفت ها و آسیب هایی بود که مدنظر مرحوم محتشمی بود. ایشان می‌گفت تمام تلاش حکومت و کارگزاران و مسئولان و احزاب سیاسی باید حمایت از محرومان و رفاه توده های مردم باشد. ایشان چپ آمریکایی و انگلیسی را خطرناکتر از چپ های شرقی و ماکیستی می دانستند. 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر