کد خبر: 112584
A

پازوکی: رئیسی افرادی را برای کابینه اش انتخاب کند که کیلویی مدرک نگرفته باشند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: لازمه انتخاب وزرا باید این باشد که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و سابقه مدیریتی داشته باشند و از طرفی بله قربان گو نباشند.

پازوکی: رئیسی افرادی را برای کابینه اش انتخاب کند که کیلویی مدرک نگرفته باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی پازوکی؛ کارشناس اقتصادی در خصوص شاحصه های دولت کارامد و ویژگی های وزیر اقتصاد گفت: شاخصه اصلی یک دولت کار آمد این است که برای حل مشکلات اقتصادی با معضلات اقتصادی برخورد کارشناسی و علمی داشته باشد.


وی ادامه داد: چنانچه مشکلات اقتصادی با روش علمی و کارشناسی حل کنیم قطعا موفق باشیم و در منطقه خاورمیانه خوب بدرخشیم ولی اگر هیئتی عمل کنیم و به جای استفاده از نیروهای کارآمد از افراد نالایق استفاده کنیم قطعا کشور به عقب بازمیگردد.


وی عنوان کرد: رییس جهمور منتخب برای اداره کشور از افراد درجه دو و سه استفاده نکند. در حال حاضر بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه شریف ، بهترین مدیران اقتصادی را در بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد داریم که رییس جمهور جدید می تواند از دانش این افراد استفاده کرده تا اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد البته باید عرض کنم که این افراد نباید رانتی باشند.


پازوکی با تاکید بر اینکه افراد منتخب کابینه باید از کسانی باشند که کیلویی مدرک نگرفته اند افزود: لازمه انتخاب وزرا باید این باشد که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و سابقه مدیریتی داشته باشند و از طرفی بله قربان گو نباشند. 


این کارشناس اقتصادی در خصوص انتظارت خود از رییس قوه قضاییه جدید گفت: رییس قوه قضاییه باید فضای کسب و کار را مناسب برای سرمایه گذاری کند. افراد رانت خوار، کلاه بردار، اختلاسگر را به سزای اعمالشان برساند و از سرمایه داران، تولیدکنندگان و روشنفکران این مملکت دفاع کند.

 
وی با تاکید بر نقش منحصر به فرد قوه قضاییه در ایجاد فضای مناسب برای حمایت از تولید ملی افزود: ایجاد شفافیت، ایجاد رقابت سالم بین بنگاه های اقتصادی و ازبین بردن هر گونه انحصار توسط قوه قضاییه که قدرت بالایی نسبت به دولت در این زمینه دارد میتواند شرایط فعلی را بهبود بخشد.


پازوکی در پایان بیان کرد: امیدوارم آقای رییسی به که به عنوان رییس جمهور دولت آینده انتخاب شده اند سعی کنند عقلانیت را بر نظام تصمیم گیری کشور حاکم کند که در این صورت آقای دنیا میشویم.

منبع: ایسکانیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر