کد خبر: 112624
A

حدود۶۰ درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند

۵۹ درصد مردم ایران دارای اضافه وزن و چاقی، ۳۷ درصد دارای فشار خون بالا و ۸۰ درصد مردم نیز دچار بیماری های غیرواگیر هستند که می توان با ورزش آنها را رفع کرد ، همچنین ۲۰ درصد کوکان نیز به چاقی مبتلا هستند.

حدود۶۰ درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا فروهی روز یکشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های همگانی ایلام که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها در افزایش تحرک بدنی شهروندان موضوع مهمی است که به برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف نیاز دارد و باید همکاری لازم وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: ۵۹ درصد مردم ایران دارای اضافه وزن و چاقی، ۳۷ درصد دارای فشار خون بالا و ۸۰ درصد مردم نیز دچار بیماری های غیرواگیر هستند که می توان با ورزش آنها را رفع کرد ، همچنین ۲۰ درصد کوکان نیز به چاقی مبتلا هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دبیر فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: با توجه به وجود اقشار مختلف در جامعه با ظرفیت های متفاوت باید بتوانیم با برنامه های مناسب آنها را بیش از پیش درگیر ورزش کرد.

فروهی در خصوص ورزش های همگانی در ایلام نیز ادامه داد: ورزش های همگانی استان ایلام در رده بندی کشور رتبه متوسطی دارد و اقدامات معمولی که باید انجام شود صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما نباید صرفا برنامه محور باشیم بلکه در کنار آن در صدد افزایش مخاطبان نیز باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی خود برسیم.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی افزود: امسال برای اجرای برنامه های ورزش همگانی در استان ها بصورت ملی اعتبار اختصاص یافته که از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به استان ها ابلاغ  می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از مولفه های توسعه ورزش تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است که باید ذائقه مردم را با توانایی های خاص تامین شود.

مظفر علی شائی اظهار داشت: استان ایلام دارای مکان برای فعالیت های عمومی است اما عدم مشارکت سایر دستگاه ها در فعالیت همگانی دیده می شود.

وی افزود: تامین منابع مالی و رویدادها نیز از دیگر مولفه های توسعه ورزش در هر استانی بوده و ایلام دارای بستر هماهنگی مناسب برای ورزش های همگانی است.

علی شائی یادآور شد: باید برنامه های بیشتری با توجه به استعداد افراد در سنین مختلف اجرا کرد تا به هدف اصلی که ورزش برای همگان است، برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: عملکرد هیات ورزش های همگانی استان با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت ها مناسب بوده و مورد تقدیر فدراسیون نیز قرار گرفته است.

علی شائی با بیان اینکه امیدواریم با بازگشت به فضای سالم جامعه ورزشی را توسعه دهیم، گفت: باید علائق و سلایق مردم را در هر استان شناسایی کرد و متناسب با این رویکرد فعالیت بدنی ایجاد کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر