کد خبر: 112639
A

با ۳ علامت هشدار دهنده نارسایی قلبی آشنا شوید

آیا شما در معرض نارسایی قلبی هستید؟حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که ناگهان یکی از رگ‌های منتهی به قلب مسدود شده و جریان خون را قطع کرده و قلب را از دریافت اکسیژن باز دارد. این توانایی پمپاژ مناسب قلب را تضعیف می‌کند و می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، یک بیماری مزمن که به تدریج ایجاد می‌شود و بدون درمان بدتر می‌شود.

با ۳ علامت هشدار دهنده نارسایی قلبی آشنا شوید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیا شما در معرض نارسایی قلبی هستید؟حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که ناگهان یکی از رگ‌های منتهی به قلب مسدود شده و جریان خون را قطع کرده و قلب را از دریافت اکسیژن باز دارد. این توانایی پمپاژ مناسب قلب را تضعیف می‌کند و می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، یک بیماری مزمن که به تدریج ایجاد می‌شود و بدون درمان بدتر می‌شود.

دکتر شارون ن. هیز، استاد پزشکی قلب و عروق در کلینیک مایو و بنیانگذار کلینیک قلب زنان، به یاهو لایف می‌گوید: "بیشتر افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، یک ماه یا بیشتر علائم داشته اند. "

پس باید مراقب چه چیز‌هایی باشید؟ به گفته کارشناسان در اینجا سه ​​نشانه هشدار دهنده نارسایی قلبی وجود دارد:

تنگی نفس

اغلب افراد هر چند وقت یکبار دچار مشکل تنفسی می‌شود، اما افرادی که ممکن است دچار نارسایی قلبی شوند، دچار تنگی نفسی می‌شوند که کمی متفاوت است. دکتر نیکول هارکین، متخصص قلب و بنیانگذار کلینیک پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در سانفرانسیسکو، معتقد است که وقتی قلب نتواند خون را به درستی پمپاژ کند، خون شروع به پشتیبان گیری می‌کند و باعث گرفتگی و تجمع مایعات در ریه‌ها می‌شود. او می‌گوید این بیماران ممکن است هنگام انجام فعالیت‌های عادی روزمره که قبلاً به راحتی می‌توانستند انجام دهند (مانند راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها) احساس تنگی نفس کنند. افراد مبتلا به نارسایی قلبی معمولاً توصیف می‌کنند که برای بلندتر نگه داشتن سر، بالابردن حجم تنفس، یا داشتن تنفس راحت‌تر، باید تلاش مضاعف کنند.

احساس خستگی

نارسایی قلب همچنین بر توانایی قلب در پمپاژ اکسیژن کافی به عضلات بدن تأثیر می‌گذارد. بدون مقدار اکسیژن مناسب، این عضلات می‌توانند به سرعت فرسوده شوند. دکتر هارکین توضیح می‌دهد: "افراد مبتلا به نارسایی قلبی معمولاً متوجه خستگی یا خستگی مفرط آن‌ها می‌شوند. این به این دلیل است که قلب قادر به تأمین نیاز‌های متابولیکی بدن نیست. "

تغییر یا کاهش توانایی در انجام کار‌هایی که قبلاً انجام می‌دادید، باید یک پرچم قرمز باشد و موضوعی است که باید در مورد آن با پزشک صحبت کنید.

تورم غیرطبیعی

با کند شدن جریان خون از قلب، با گذشت زمان، می‌تواند در رگ‌های شما اثر بگذارد. هارکین توضیح می‌دهد: "فشار حاصل از این مشکل باعث تجمع مایعات در بافت‌های نرم پا‌ها و همچنین بعضی اوقات در شکم می‌شود. " این تجمع مایعات اضافی در بافت‌های بدن  نشانه دیگری از نارسایی قلبی است.

در حالی که آزمایشاتی از جمله اکوکاردیوگرام یا اسکن کلسیم کرونر برای اندازه گیری عملکرد قلب شما وجود دارد، اما هیچ آزمایشی وجود ندارد که به شما بگوید بیماری قلبی دارید یا خیر. هیز خاطرنشان می‌کند: هیچ ماموگرافی یا کولونوسکوپی برای قلب وجود ندارد. " بنابراین تا زمانی که آزمایشی مانند آن ساخته نشود، بهترین دفاع شما در برابر بیماری‌های قلبی و نارسایی قلبی، شناختن و بررسی علائم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر