کد خبر: 112669
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شرایط در خوزستان بحرانی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم تنها به‌دنبال رفع مشکلات خودشان هستند و هدف دیگری ندارند و مسئولان هم باید در جهت رفع مشکل مردم، پیگیری لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شرایط در خوزستان بحرانی است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات اخیر استان خوزستان و علت امنیتی شدن فضای استان، گفت: همانطور که مطلع هستید امسال ما شرایط خشکسالی را در نقاط زیادی از کشور داریم که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن سطح ذخیره آب پشت سدها کشور با مشکلاتی مواجه شدیم و این شرایط تأمین آب مورد نیاز مردم برای مصارف روزمره از جمله آب شرب را در استان‌های مختلفی مانند خوزستان تحت تاثیر خود قرار داده است. البته این مشکل برای استان‌های مختلفی رقم خورده و استان خوزستان هم از این امر مستثنی نیست.

 

وی در رابطه با امنیتی شدن مشکلات خوزستان، اظهار کرد: خوزستان یک استان وسیع است که بخش زیادی از مردم در آنجا به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند به همین خاطر مشکلات آبی در این استان و در کل در استان‌های جنوبی ما بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین بیان کرد: درباره اینکه چرا این مشکلات امنیتی می‌شود هم باید گفت ما نه فقط در خوزستان بلکه در استان‌های دیگر هم مواردی را داشتیم که مردم در شرایطی که با مشکل مواجه می‌شوند به مسئولان مراجعه می‌کنند که این مراجعه به صورت فردی یا تجمع گروهی انجام می‌شود و مسائل خودشان را مطرح می‌کنند که ممکن است در هنگام انجام این اعتراض در یکی دو نقطه تنش‌هایی هم ایجاد شود؛ این‌ها طبیعت این کار در همه نقاط کشور است منتها مردم تنها به‌دنبال رفع مشکلات خودشان هستند و هدف دیگری ندارند و مسئولان هم باید در جهت رفع مشکل مردم، پیگیری لازم را داشته باشند.

 

وی افزود: به عنوان مثل همین اقداماتی که اکنون برای رفع ضربتی مشکل کمبود آب و پاسخ به نیازی که وجود دارد، در حال انجام آن هستند؛ خب مسئولان باید این را پیش‌بینی می‌کردند و زودتر به سمت حل مشکل حرکت می‌کردند.

 

آقازاده دافساری در ادامه با اشاره به تلاش‌های در حال انجام از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حل بحران، خاطرنشان کرد: ما مساله‌ای که در اهواز وجود دارد را به عنوان یک مساله امنیتی نمی‌بینیم. مردم درحال بیان مشکلات هستند و برای مسائل خود به دستگاه‌ها و مسئولان مراجعه می‌کنند. در حال حاضر نمایندگان محترم خوزستان در حال پیگیری امور هستند، مجلس شورای اسلامی، مسئولین قوه قضائیه و سایر نهادها و مسئولان درحال پیگیری راه‌های حل این مساله هستند و تیم‌هایی با اختیار عمل را به استان اعزام کرده‌اند. تا جایی که ما در کمیسیون در جریان هستیم، ان‌شاء‌الله این طرح‌های جدید با ورود گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش و سایر نهادها به ویژه مقامات دولتی و نظارتی به سرعت اجرایی شده و نتیجه بدهد که همه شاهد رفع و کاهش مشکلات خوزستان باشیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان قصور دولت در پدید آمدن این بحران با توجه دوره خشکسالی و کاهش بارندگی که کشور با آن مواجه است، گفت: متاسفانه دولت نشان داده که در خیلی از حوزه‌ها نتوانسته مشکلات مردم را به خوبی پیگیری کند؛ ناکارآمدی‌ها و نواقصی که در کارها وجود داشته باعث بروز مشکلاتی در برخی استان‌ها شده است، اما مساله خوزستان این است که در روزهای اخیر با توجه گرمای شدید هوا باعث چندبرابر شدن مشکلات در این استان شده است.

 

وی بیان کرد: البته در حال حاضر هم دولت و مسئولان مربوطه درصدد این هستند که مشکلات را در حد معقول بتوانند رفع کنند. امروز ما شرایط بحرانی در خوزستان داریم و امیدواریم که دولت بتواند به صورت ضربتی این مشکل را رفع کند. در مجموع به‌نظر می‌رسد که چه به لحاظ اعتباری و چه لحاظ پشتیبانی همه مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده‌اند و امید می‌رود که طی چند روز آینده مشکلات تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر