کد خبر: 112681
A

مازیار حسینی؛ اصلاح طلب دیروز، انقلابی امروز

مازیار حسینی که جز مدیران شهری جریان اصلاحات محسوب می شود و در گعده اصلاحات نیز رفت و آمدهایی داشته است با روی کار آمدن محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران رفته رفته به حلقه یاران نزدیک او پیوست و حالا سودای حضور در عرصه شهرداری با رویکرد یک مدیر جهادی و انقلابی را دارد.

مازیار حسینی؛ اصلاح طلب دیروز، انقلابی امروز

به گزارش دیده بان ایران؛ مازیار حسینی جزو 12 گزینه منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران برای شهرداری تهران است. نام مازیار حسینی حتی پیش از برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای شهر در رسانه ها به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران مطرح شده بود.

البته او پس از آنکه نامش در رسانه ها به عنوان یکی ازگزینه های شهرداری تهران مطرح شد ، متنی را با قلم یک مدیر جهادی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و طی آن با اعلام همراهی همه جانبه از محمد باقر قالیباف خواهش کرد که نامش را از گمانه زنی های سکان داری بهشت کنار بگذارند. 

در این متن ، مازیار حسینی در حالی در صدد بود خود را یک مدیر میدانی و جهادی معرفی کند که در رزومه اجرایی او نه خبری از رویکرد اعتقادی – سیاسی و مذهبی  یک مدیر جهادی است و نه تعلق به جریان انقلابی که خود را میدان دار مدیریت جهادی می داند .

به همین دلیل هم  اعلام انصراف او با چنین ادبیاتی که کوچکترین نزدیکی به شخصیت سیاسی و اجرایی اش نداشت خبر از این می داد که این اعلام انصراف بیش از آنکه  اعلام انصراف باشد،راه میان بری برای اعلام تغییر رویکردش از یک مدیرحامی جریان اصلاحات  به یک مدیر جهادی است تا شاید سبب تقویت حمایت ها از خود به عنوان گزینه شهرداری تهران  در گام دوم انقلاب باشد.

چرا که به دنبال طرح نامش به عنوان گزینه بیست و دومین شهردار پایتخت او هیچ اشاره ای به عدم تمایلش در این عرصه نکرده وبرعکس به جد مشغول رایزنی رای رسیدن به سکان داری بهشت است.

مازیار حسینی که جز مدیران شهری جریان اصلاحات محسوب می شود و در گعده  اصلاحات نیز رفت و آمدهایی داشته است با روی کار آمدن محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران رفته رفته به حلقه  یاران نزدیک او پیوست و حالا سودای حضور در عرصه شهرداری با رویکرد یک مدیر جهادی و انقلابی را دارد.

مازیار حسینی کیست ؟

مازیار حسینی؛ متولد ۱۳۴۹ در تهران دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله است. حسینی که از یاران محمد باقر قالیباف است در دولت دوازدهم در زمان وزارت محمد سلامی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفت. یعنی درست بعد از استعفای عباس اخوندی از وزارت راه برخی دوستان قالیباف به این سازمان راه یافتند که یکی از آنها مازیار حسینی بود.

مازیار حسینی سال‌ها معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران را برعهده داشت  در سال  92که  قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد ، گفته می‌شد اگر قالیباف به ریاست جمهوری برسد، مسئولیت وزارت راه یا یکی از معاونت‌های مهم وزارتخانه را به مازیار حسینی خواهد سپرد.  او در دوره دوم قالیباف در معاونت حمل و نقل و ترافیک حضور داشت.

*مدعی عمران  و کارهای نمایشی  

مازیار حسینی از 1388 تا 1394 سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشت.  درواقع برخی طرح های عمرانی از جمله خدمات او در این مقطع بوده است.  جالب این است که در بازخوانی این طرح های عمرانی عموما اشتباهات رویکردی وعملکردی  شهر محسوب می شوند، ایرادات اساسی در ورود و خروجی های اتوبان امام علی و تحمیل ترافیک سنگین  به بازوی شرقی شهر تهران از طریق این اتوبان ،نمایشی بودن پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس آن هم در ایام خشکسالی کشور و هزینه گزافی که برای تامین آب این دریاچه می شود یا تونل نیاش که از نظر موقعیت مکانی و جا یابی محل انتقاد متخصصان حوزه شهری است از انتقاداتی اساسی است که رزومه حسینی را به عنوان یک مدیر عمرانی زیر سوال می برد و به مردی با عملکرد پروژه های نمایشی محکوم می کند.

*پروژه های ناتمام و نیمه کاره حسینی در وزارت راه

به هرروی مازیار حسینی برغم انتقادات ریز و درشتی که روانه عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی دولت روحانی می کرد، حدود یکسال در دوره وزارت محمد سلامی در دولت دوازدهم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفت. حضور کوتاه مدت او با طرح های زیادی از جمله «تام کاد»، «تام فاز» و «تام‌اج» و «تام تز» کلید زد که تقریبا همگی آنها ناتمام باقی ماندند و خیل منتقدانش را دو چندان کرد.

حسینی در دوره معاونت خود در وزارت راه و شهرسازی با تکیه بر سوابق اجرایی خود طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار قرار داد و درصدد برآمد که با تنوع‌بخشی به طرح‌های مسکن، التهاب بازار مسکن را کنترل نماید و بازار را از هیجان تخلیه و افق برنامه وزارت‌خانه را برای سال 1400 در حوزه مسکن معلوم و معین نماید و به وضعیت مبهم مسکن در برنامه‌های دولت پایان دهد. اما باز هم موفقیتی در این بخش به دست نیاورد و بسیاری از منتقدان بارها بابت طرح مسکن ملی، حسینی را مورد نقد جدی قرار دادند و بر این باور بودند که چنین طرحی بیشتر شعاری است و مزیت خاصی ندارد چرا که این طرح برای اقشار کم‌درآمد و برای خانه‌دار شدن آنها موثر واقع نشد. 

البته در زمان حضورش در وزارت راه و شهرسازی نیز از حمایت رسانه های اصولگرا به خصوص در معرفی طرح هایش برخوردار بود و حتی در زمان برکناری‌اش نقدهای جدی را به دولت مستقر وارد می کرد اما با خروج قالیباف از شهرداری به همان دولتی پیوست که همواره آماج انتقاداتش در حوزه شهر سازی  قرار داشت .

منتقدان حسینی بر این باورند که بسیاری طرح های او در زمان حضورش در شهرداری تهران نه تنها اثرگذار نبوده بلکه مشکلات را نیز دو چندان کرده است. برای مثال پل صدر که تاثیری بر ترافیک تهران ندارد.  

پروژه طبقاتی پل صدر با هدف بهبود تردد و کاهش بار ترافیک منطقه شمال و شمال شرق تهران احداث شد، این درحالی است که اگر روزانه به ویژه در زمان اوج ترافیک گذری به محدوده اتوبان و پل صدر داشته باشید، با حجم بالای خودرو و ترافیک سنگین در این دو مسیر(پل طبقاتی) مواجه خواهید شد که نشانه ناکارآمدی پروژه در تحقق هدف اصلی آن که همانا کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد خودروها در این مسیر بوده است. 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، بدون هیچ توجیه علمی هزینه شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر