کد خبر: 112703
A

ترقی: افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره هزینه‌های فراوانی برای دولت آینده درپی خواهد داشت

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه درخصوص افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره توسط دولت فعلی گفت: به‌طور طبیعی این میزان پروژه‌های ناقص و تکمیل‌نشده، برای دولت آینده هزینه‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

ترقی: افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره هزینه‌های فراوانی برای دولت آینده درپی خواهد داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا ترقی پیرامون افتتاح برخی طرح‌های نیمه‌کاره در روزهای پایانی دولت دوازدهم گفت: افتتاح‌ این پروژه‌ها، کارنامه دولت فعلی در افکار عمومی را بهبود نبخشیده و نتوانسته ضعفی که دولت در رابطه با برجام و تبعات و خسارات آن در کشور به وجود آورده را از ذهن مردم خارج کند.

وی افزود: این افتتاح‌ها، تلاش رسانه‌ای دولت تدبیر و امید برای جبران افت محبوبیت‌اش در میان مردم است ولی مردم پذیرای این مسئله نیستند زیرا این پروژه‌ها هنوز تأثیر چندانی در زندگی مردم نداشته است.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اظهار کرد: البته در بُعد بین‌المللی، طرح چنین پروژه‌هایی نقدکننده آثار و تبعات تحریم از سوی غرب و دشمنان است و نشان می‌دهد کشور علی‌رغم فشارهای تحریم، پروژه‌های عمرانی خود را باوجود تمام کاستی‌ها و نواقصی که دارد، دنبال می‌کند.

ترقی ادامه داد: این طرح‌ها امکان دارد آثار بیرونی مثبتی در جهت بی‌نتیجه نشان دادن تحریم‌ها داشته باشد ولی در داخل، تا به الان من احساس نکردم که نفعی برای دولت داشته باشد.

وی درخصوص عواقب افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره دولت فعلی برای دولت آینده تصریح کرد: به طور طبیعی این میزان پروژه‌های ناقص و تکمیل‌نشده برای دولت آینده، هزینه‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت. دولت آینده حتی در صورتی که این طرح‌ها اولویت و کیفیت لازم را نداشته باشند، نمی‌تواند آن‌ها را رها کند؛ از سوی دیگر منابع مالی تکمیل این طرح‌ها باتوجه به کسری بودجه شدیدی که دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم به جای گذاشته، وجود ندارد.

ترقی افزود: این پروژه‌های ناقص، یک مطالبه اضافه در میان مردم ایجاد می‌کند که دولت آینده مجبور است مقداری از وقت و اعتبارات خود را صرف این طرح‌ها کند و نتواند به اولویت‌های مدنظر خودش، به طور کامل رسیدگی کند./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر