کد خبر: 112722
A

۸ راهکار مطمئن برای کاهش سریع وزن

بسیاری از افراد که با مشکل اضافه وزن مواجهند به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن سریعند. همه ما در مورد اهمیت رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌دانیم، اما چه راهکار‌های جالب دیگری وجود دارد؟

۸ راهکار مطمئن برای کاهش سریع وزن

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ما می‌دانیم که کاهش وزن، می‌تواند بسیار سخت باشد. اما روش‌هایی نیز وجود دارند که کاهش وزن را تسهیل می‌کنند:

ساندویچ خود را کم حجم‌تر کنید

روش  موثر برای کاهش کربوهیدرات و کالری و کاهش سریع وزن این است که ساندویچ خود را با یک نان درست کنید. انتخاب یک برش نان به جای دو برش، ۷۰-۹۰ کالری در بدن شما صرفه جویی می‌کند و فضای بیشتری را برای انباشتن مواد سالم مانند کاهو، گوجه فرنگی، جوانه و آووکادو برای شما فراهم می‌کند.

ویتامین‌های مختلفی مصرف کنید

اگر رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌خورید، احتمال اینکه ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای کمک به کاهش وزن و کاهش سریع وزن را دریافت کنید، وجود دارد. اما همچنین بهتر است ویتامین‌هایی مصرف کنید که می‌توانند رژیم غذایی شما را تکمیل کنند. ویتامین‌های گروه B (به ویژه B۲ و B۱۲) می‌توانند انرژی را تقویت کنند، ویتامین D می‌تواند اشتها را تنظیم کرده و به کاهش وزن کمک کند، و منیزیم می‌تواند باعث لیپولیز شود، فرایندی که بدن شما چربی را از محل ذخیره خود آزاد می‌کند.

سس تند  بخورید

غذا‌های مورد علاقه خود را با  سس فلفل قرمز آماده  کنید. فلفل حاوی کپسایسین، نوعی مهار کننده اشتها است. یک مطالعه در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد افرادی که کپسایسین می‌خورند در وعده بعدی ۲۰۰ کالری کمتر مصرف می‌کنند. این نه تنها به شما در کاهش کالری و تقویت کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه محققان همچنین دریافته اند که کپسایسین به شما کمک می‌کند چربی شکم خود را کاهش داده و سریع‌تر  وزن کم کنید.

خوراکی‌هایی  را که می‌خورید بنویسید

در حالی که از وعده غذایی یا میان وعده خود لذت می‌برید، بد نیست که آن را یادداشت کنید. می‌توانید وعده‌های روزانه خود را در گوشی هوشمند، تبلت یا حتی روی کاغذ بنویسید.

یک لیمو را در لیوان آب خود فشار دهید

فشردن مقداری لیمو در لیوان آب نه تنها به نوشیدن آب بیشتر کمک می‌کند بلکه دارای مزایای سم زدایی است که مطمئناً به شما کمک می‌کند تا سریع وزن کم کنید. لیمو‌ها سرشار از پلی فنول هستند که ترکیباتی حاوی آنتی اکسیدان هستند. مطالعه‌ای در ژورنال بیوشیمی بالینی نشان داد در  موش‌هایی که از پلی فنول‌های لیمو تغذیه می‌کردند، احتمال افزایش وزن و تجمع چربی بدن کمتر بود.

یک بشقاب کوچکتر انتخاب کنید

بشقاب بزرگ شام خود را با بشقاب سالاد کوچکتر عوض کنید و وعده‌های غذایی خود را در ظرف‌های کوچک‌تر  بخورید. با خوردن غذا در  یک بشقاب کوچکتر، احتمال دارد بتوانید مغز خود را فریب دهید و فکر کنید که بیشتر غذا می‌خورید، در نتیجه احساس سیری بیشتری می‌کنید.

زودتر به رختخواب بروید

خوابیدن بیش از پنج ساعت در شب ممکن است برای برخی لوکس به نظر برسد، اما می‌تواند تأثیر جدی بر سلامت کلی شما داشته باشد. عدم دریافت ۷-۸ ساعت خواب در شب، شما را در معرض خستگی روز بعد قرار می‌دهد، به این معنی که احتمالاً هوس می‌کنید غذا‌هایی با کالری بالا بخورید. سعی کنید زودتر به رختخواب بروید تا بتوانید کمی بیشتر بخوابید که به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید؛ و برای انفجار سریعتر چربی، این روش اساسی برای تقویت متابولیسم خود را از دست ندهید.

نان سفید خود را با غلات کامل عوض کنید

نان‌های سفید تصفیه شده کربوهیدرات‌های ساده‌ای هستند که بدن شما به عنوان قند پردازش می‌کند و واقعاً می‌تواند مانع تلاش‌های شما برای کاهش وزن شود. از طرف دیگر، نان سبوس دار مملو از فیبر‌های لاغری است و می‌تواند به شما احساس سیری طولانی تری را  بدهد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر