کد خبر: 112895
A

گینه از بازی‌های المپیک کناره گیری کرد

کشور گینه انصراف خود را از حضور در بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد. در مجموع ۵ ورزشکار قرار بود نماینده گینه در این بازی‌ها باشند که در خانه خواهند ماند.

گینه از بازی‌های المپیک کناره گیری کرد

 به گزارش سایت دیده بان ایران، تایمز نوشت: گینه تصمیم گرفته است به دلیل همه گیری کرونا، از رقابت‌های المپیک کناره گیری کند.

در مجموع ۵ ورزشکار قرار بود نماینده گینه در این بازی‌ها باشند که در خانه خواهند ماند. وزیر ورزش گینه اعلام کرده است که این کشور به دلیل موج جدید ویروس کرونا در این دوره المپیک شرکت نخواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر ورزش این تصمیم را در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و کمیته ملی المپیک و ورزش گینه توضیح داد.

وزیر ورزش نوشت: به دلیل شیوع مجدد انواع COVID-۱۹ دولت با نگرانی در مورد حفظ سلامتی ورزشکاران گینه با تأسف تصمیم گرفت لغو حضور گینه در بازی‌های المپیک توکیو را انجام دهد.

با این حال گزارش شده است که تصمیم برای انصراف تیم به دلیل محدودیت‌های مالی است، زیرا یک منبع نزدیک به دولت ادعا می‌کند وزارتخانه نمی‌تواند برای ورزشکاران هزینه کند.

یک کشتی گیر، یک جودوکار، دو شناگر و یک دونده سرعت قرار بود برای گینه در توکیو ۲۰۲۰ رقابت کنند.

گینه از زمان بازی در مکزیکوسیتی ۱۹۶۸ در ۱۱ دوره المپیک شرکت کرده است، اما هرگز موفق به کسب مدال نشده است.

در ریو ۲۰۱۶ گینه تیمی متشکل از پنج ورزشکار را در سه رشته ورزشی اعزام کرد.

بنابر گزارش  دیده بان ایران؛ از زمان مونترال ۱۹۷۶ اولین بار است که گینه در بازی‌ها شرکت نمی‌کند. خروج گینه پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی در آوریل اعلام کرد که در توکیو ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کند و دلیل آن نگرانی از بیماری همه گیر COVID-۱۹ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر