کد خبر: 112943
A

سایت المپیک و آمازون از کار افتادند

وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های فناوری، پروازی و حمل‌ونقل در آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های دیگر به احتمال حمله سایبری به‌طور ناگهانی از کار افتادند.

سایت المپیک و آمازون از کار افتادند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرنگار الجزیره گزارش داد که فعالیت وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های فناوری، پروازی و حمل‌ونقل در شرق آمریکا به‌طور ناگهانی متوقف شده است.

همچنین منابع خبری اعلام کردند این قطعی در وب‌سایت‌ها جهانی است و در حال حاضر آمریکا، کانادا، و چند کشور دیگر نیز اختلال گزارش شده است.

در کانادا وبگاه‌های از کار افتاده وب‌سایت‌های متعلق به «ویال بانک کانادا، بانک مونترال، بانکداری مستقیم تنجرین، سوپرمارکت لوبلاز» هستند.

 

در آمریکا «آمازون، ایر بی‌ان‌بی، فدکس، اچ‌بی‌او مکس، زوماتو» از کار افتادن وبگاه‌های خود را گزارش دادند.

 

همچنین سایت المپیک نیز هم‌اکنون از کار افتاده است. 

 

منابع خبری به دلایلی درباره دلیل از کارافتادگی این سایت‌ها اشاره نکرده‌اند، اما شرکت اینترنتی «آکامی» که در زمینه شبکه تحویل محتوا فعالیت می‌کند وقوع چنین خاموشی‌هایی را تأیید کرده و گفته در حال تحقیق بر روی آن است.

 

این شرکت اینترنتی در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود گفته است: «در حال تحقیق بر روی این موضوع هستیم. چنانچه سوالی دارید یا با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اید لطفاً با بخش پشتیبانی فنی آکامی تماس بگیرد. ما تلاش می‌کنیم شما را در جریان جدیدترین اطلاعات قرار دهیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر