کد خبر: 113120
A

ترقی: مجلس نباید وظایف خودش در برابر دولت رئیسی را فراموش کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: مفهوم همراهی این نیست که مجلس چشم خود را ببندد و هیچ نقش نظارتی‌ را بر عملکرد دولت نداشته باشد. وظیفه مجلس ریل‌گذاری برای دولت است، نباید این وظیفه را فراموش کند و باید در همان چارچوب عمل کند. ضمن اینکه موضع کلی باید حمایتی باشد و در واقع از بعد حمایت کمک کند که دولت توفیق لازم را پیدا کند.

ترقی: مجلس نباید وظایف خودش در برابر دولت رئیسی را فراموش کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در رابطه با رایزنی‌های حزبی درون جریان اصولگرا با رئیس‌جمهور درخصوص تشکیل کابینه، گفت: یک دعوت عام در ابتدای کار صورت گرفت و در همان قالب هم ما پیشنهاداتی را مطرح کردیم، منتها به صورت جداگانه و خاص چنین اتفاقی نبوده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با تذکرات و نطق‌های مجلس خطاب به رئیسی در رابطه با مساله کابینه و اینکه به نظر می‌رسد نمایندگان در حال خط و نشان کشیدن در مقابل رئیس‌جمهور منتخب هستند، بیان کرد: برآیند کل مجلس طبیعتاً حمایت از دولت و کمک به دولت است، در عین حال مراقبت می‌کنند از اینکه دولت بتواند حلال مشکلات کشور باشد و توانایی لازم برای عبور از مشکلات را داشته باشد.

وی افزود: در نتیجه این مساله طبیعی است که نسبت به اعضای کابینه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و به دنبال این بروند که بخواهند از اینکه افراد منتخب توانایی لازم برای خدمت به مردم و جلب رضایت آن‌ها را دارند، مطمئن شوند.

ترقی همچنین در رابطه با گمانه‌زنی‌ها پیرامون رابطه مجلس و دولت در ادامه مسیر، خاطرنشان کرد: مفهوم همراهی این نیست که مجلس چشم خود را ببندد و هیچ نقش نظارتی‌ را بر عملکرد دولت نداشته باشد. وظیفه مجلس  ریل‌گذاری برای دولت است، نباید این وظیفه را فراموش کند و باید در همان چارچوب عمل کند. ضمن اینکه موضع کلی باید حمایتی باشد و در واقع از بعد حمایت کمک کند که دولت توفیق لازم را پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین نمایندگان ضمن اینکه اقای رئیسی را قبول داشته و به توانایی ایشان ایمان دارند اما چون نمی‌دانند که چه کسانی معرفی خواهند شد؛ سعی‌شان در بر این است که این نکته را متذکر شوند که تا جایی که ممکن است آیت‌الله رئیسی بدون اینکه تحت تاثیر سهم‌خواهی ها قرار گیرد؛ ملاک و معیار کابینه‌اش کارآمدی و توانمندی برای غلبه بر مشکلات باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: بنابراین من فکر می‌کنم مفهوم یکپارچگی سه قوه در شرایط کنونی به این معنا نیست که وظایف خودشان را نسبت به یکدیگر کامل انجام ندهند؛ بلکه باید با همکاری، کارآمدی همدیگر و به ویژه دولت را بالا ببرند تا ان‌شاءالله شاهد رفع مشکلات مردم و جلب رضایتمندی آن‌ها باشیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر