کد خبر: 113574
A

قالیباف «فضای مجازی» را قربانی بازگشت به « بهشت» کرد؟

همراهی قالیباف با پایداری ها برای تصویب طرح صیانت از فضای مجازی ترفند او برای کاهش توجه رسانه ها به لابی هایش برای انتخاب شهردارآینده تهران بود

قالیباف «فضای مجازی» را قربانی بازگشت به « بهشت» کرد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی ۲۴ ساعتی که از رای مجلس به بررسی طرح صیانت از فضای مجازی  براساس اصل ۸۵ قانون اساسی می گذرد این  خبر به دلیل اهمیتش به خبر تاپ رسانه ها بدل شده و به تبع آن به دلیل حساسیت به حق افکار عمومی به محدود شدن دسترسی شان به فضای مجازی در آینده ای نه چندان دور. شبکه های اجتماعی نیز به تسخیر این  اقدام مجلس در آمده اند.

 این در حالی است که دقیقا تا یک ساعت قبل از ورود مجلس به این طرح رایزنی های و لابی های سنگین محمدباقر قالیباف برای تحمیل گزینه مطلوبش(مازیار حسینی گزینه اول و جمال الدین آبرومند گزینه دوم )به عنوان شهردار آینده تهران  به منتخبان شورای شهر تهران هم در رسانه ها و هم از سوی شبکه های اجتماعی مورد توجه بود و نقدهای بسیاری را برای او به همراه آورده بود.

 

نقدها به رایزنی های بی وقفه قالیباف در راس مجلس برای تحمیل مازیار حسینی به شورای شهر ششم چنان بود که کوچکترین مواضع او در باره مسایل روز بی ربط و یا باربط با نقد به اینکه‌ رییس مجلس نباید در انتخاب شهردار دخالت همراه می شد .

نقدهایی که شیب و دامنه آن از رسانه های رسمی و فضای مجازی رفته رفته بیشتر و گسترده تر می شد.

 

اینکه «رییس قوه مقننه در روند انتخاب شهردار جایگاهی ندارد».«شورای شهر باید در انتخاب شهردار آینده مستقل عمل کند».« خیز قالیباف برای بازگشت به بهشت».«سودای قالیباف برای بازگشت به شهرداری تهران».«خطر بازگشت حلقه هلدینگ یاس به بهشت » و دهها سر تیتر مشابه از جمله  هشدارهایی است که این روزها مکرر از سوی رسانه های رسمی در قالب مصاحبه با متخصصان امور شهری سیاستمداران ونمایندگان مجلس و نمایندگان ادوار مختلف شورای شهر  مطرح شده است روندی که حکایت از رو شدن سودای جدی قالیباف و حلقه یارانش برای بازگشت به شهرداری تهران دارد.

 

اینکه چه شده که کرسی ریاست مجلس آنچنان که باید و شاید قالیباف را راضی نگه نداشته که سودای بازگشت به بهشت را در سر می پرواند و می خواهد یاران دیروزش چون مازیار حسینی یا جمال الدین آبرومند را به عنوان شهردار آینده تهران به شورای شهر ششم تحمیل کند خود حدیث مفصلی است که در این جمال نمی گنجد اما آنچه در شرایط کنونی و یک هفته مانده به انتخاب بیست و دومین شهردار آینده تهران قابل اهمیت و توجه است اینکه اهمیت ورود و بازگشت قالیباف و یاران نزدیکش به بهشت  به چه میزان است؟ و قرار است او در دوره مدیریت شهری جدید تهران چه کند که این چنین برایش تقلا می کند و حاضر است در قبالش موجی از نارضایتی را در جامعه  ایجاد کند تا شاید تحرکات و لابی های سیاسی اش برای انتخاب شهردار آینده تهران در حاشیه امن قرار گیرد.

 

عزم قالیباف برای رساندن مازیار حسینی  درگام نخست و بعد از آن جمال الدین آبرومند به عنوان شهردار آتی پایتخت چنان است که او که تا دیروز از مخالفان  در دستور کار قرار گرفتن طرح صیانت از فضای مجازی بود و مکرر مانع طرح آن در صحن علنی مجلس شد  به یکباره و با رو شدن لابی هایش در انتخاب شهردار آتی تهران فضا را برای تصویب این طرح آن هم بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی چنان فراهم کرد که در کمتر از یک ساعت چنان طرح مهمی به تصویب رسید .

گواه ادعا چراغ  سبز قالیباف به پایداری ها که طراحان اصلی طرح صیانت از فضای مجازی در بهارستان هستند توییت اخیر علی خضریان نماینده تهران و عضو جبهه پایداری در این باره است که آن را خبری کرد و نوشت از موافقت باقر قالیباف با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی درباره طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تشکر می کنم.

اگرچه قالیباف درست در همان روز – تصویب طرح - راهی سفر دمشق شده بود تا به خیال خود نقشی در تصویب طرح نداشته باشد اما غیبت تعمدی آن در چنین نشستی چنان به چشم اذهان عمومی آمد که تند ترین نقدها را برایش به ارمغان آورد و او را مجبور به دفاع از طرحی  کرد که به طور حتم در آینده سیاسی اش اثر گذار خواهد بود.

اگر چه  به طور دقیق عیان نیست آورده ی  انتخاب شهردار جدید پایتخت توسط قالیباف  چه آورده ای برای او خواهد داشت اما اهمیت ماجرای انتخاب شهردار برای او چنان است که برای نیل به مقصودش روند رایزنی هایش برای انتخاب شهردار آتی تهران حاضر است چنان جنجال سیاسی – اجتماعی ای به راه بیندازد تا  حاشیه امنی برای مقاصد شخصی و گروهی اش مهیا کند.

 

ماحصل شهرداری ۱۲ ساله قالیباف بر شهر تهران تلنباری از پرونده های کوچک و بزرگ تخلفات اقتصادی و مدیریتی در شهر تهران است و از ماجرای هلدینگ یاس و عیسی شریفی قایم مقامش  گرفته تا حواشی خیریه منصوب و به همسرش و...اگرچه این موارد موجب دلسردی مردم و کاهش اعتماد عمومی شان به جمعی از مدیران نظام شده است اما آنچنان به کام شهردار اسبق خوش آمده که اینبار از بهارستان برای  احیای مجدد آن هرچه در توان دارد را به کار بسته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر