کد خبر: 113736
A

مازیار حسینی از ملک نیاوران تا مالک بهشت/ دوراهی لابی و ارزش‌ها

مازیار حسینی برای ارایه برنامه‌هایش در شورای ششم شهر تهران حاضر شد تا به عنوان گزینه اصلی محمدباقر قالیباف، نظر منتخبان را به شهردار شدنش جلب کند.

مازیار حسینی از ملک نیاوران تا مالک بهشت/ دوراهی لابی و ارزش‌ها

به گزارش دیده بان ایران؛ امروز مازیار حسینی برای ارایه برنامه هایش در جمع منتخبان شورای ششم شهر تهران حاضر شد تا به عنوان گزینه اصلی محمدباقر قالیباف، نظر منتخبان را به شهردار شدنش جلب کند.


جلب نظری که شورای ششمی ها حتما باید در روندش ،"ماجرای تصاحب ملک نیاوران در سال ۹۲ " که در دایره املاک شهرداری تعریف می شود و " پرداخت عوارض ملک پدریش در اختیاریه با هولوگرام شرکت جهان و سو استفاده شخصی در محاسبه عوارض ملک شخصی اش در منطقه سه تهران " را در پرونده مازیار حسینی مورد توجه قرار دهند.

 

 

ملک نیاوران و نام مازیار حسینی در فهرست املاک شهرداری


اگرچه در روزهای گذشته مکررا درباره نزدیکی مازیار حسینی به قالیباف و چرایی سودای مجدد سردار برای بازگشت به بهشت خبرهای زیادی منتشر شده که حکایت از عزم حلقه یاس برای احیای مجدد در شهرداری تهران را دارد اما آنچه که ضروری است شورای شهر ششم نسبت به آن هوشیار و دقیق باشد رزومه سراسر پر شائبه و پنهان کاری مازیار حسینی در معاونت عمرانی شهرداری تهران در فاصله سال های – ۸۸تا ۹۴- است که این روزها به عنوان رزومه اجرایی و تسلط به مدیریت شهری از آن دفاع می کند.


حضوری که تنها نام او را درفهرست بلند بالای مدیران شهری قرار میدهد که در ماجرای املاک شهرداری منتفع شدند و از قضا جز ۱۰ مدیری است که دادگاه آنها را متخلف دانست .


تاریخ واگذاری املاک که عمدتا در سال ۹۲ تا ۹۴ صورت گرفته آشکار میکند نقش او در این واگذاری ها از تصاحب ملک خیابان باهنر فراتر بوده است .


ملک آپارتمان‌ واقع در خیابان شهید باهنر (نیاوران) از جمله املاک واگذار شده به مدیران توسط شهرداری تهران به او تقدیم شد در زمانی شهردار وقت ،که در شهرداری منطقه یک بود با پول شهرداری تهران نهصد میلیون تومان نوسازی شد . ( اسناد آن در تصاویر در دسترس است ) این اسناد مربوط به آپارتمان ۲۲۰ متری پیشکش شده به مازیار حسینی با ۵۰درصد تخفیف واقع در نیاوران که در زمان عقد قرارداد فقط ۱۱۰ متر از آپارتمان را تخفیف داده شده ،امروز ۲۰میلیارد ارزش آپارتمان ایشان است در دادسرای کارکنان دولت ،شعبه ۱۵ با برگرداندن ۶۰۰ملیون از این مبلغ حکم برائت صادر شد.

 

چند پرونده دیگر از سو استفاده های ملکی مازیار حسینی


البته دایره تخلفات مازیار حسینی در داستان املاک به تصاحب خیابان باهنر محدود نمی شود، او در زمان حضورش در شهرداری تهران در دوره محمد باقر قالیباف تخلفات اساسی دیگر هم چون "پرداخت عوارض ملاک اختیاریه با هولوگرام شرکت جهان و سو استفاده شخصی در محاسبه عوارض ملک شخصی اش در بهترین جای منطقه سه تهران" از طریق محاسبه عوارض آن با پایین ترین ضریب محاسبه (A۲ (و سپس پرداخت همین عوارض از سوی یک شرکت شهرداری به عنوان کارگزار داشته است . که شرح گوشه ای از جزییات آن به شرح زیر است :

 

پرداخت عوارض ملاک اختیاریه با هولوگرام شرکت جهانآورد


خانه نیاوران مازیار حسینی تنها بهره او از این روند نبوده است ،ملک خیابان کلاهدوز خیابان اختیاره جنوبی کوچه مسعود کوچه پور عباس پلاک ۲۴متعلق به مازیار حسینی در زمانی که معاون عمرانی شهرداری بوده است که عوارض ملک را از طریق شرکت" جهان " و‌با هولوگرامی که از شرکت جهان آورد عوارض ملک را تسویه می نماید

 

سو استفاده شخصی در محاسبه عوارض ملک شخصی


همچنین مازیار حسینی که در کسوت معاون شهردار تهران و مجری و سازنده ملک به متراژ ۳۴۵ متر در بهترین منطقه منطقه ۳ مطابق اخطارها و الصاقی به دفعات و کرات قوانین و مقررات شهرسازی را رعایت ننموده و مواجه با اخطارهای شهرداری گردیده و در اجرای پروژه ضوابط و مقررات را مراعات ننموده است ‌و علیرغم اخطارها ملک مذکور کماکان محل بروز تخلفات اداری و مالی بوده است .


چرا که انجام پروژه شخصی با عهده دار بودن سمت در شهرداری تهران و‌بهره برداری از پروانه نظام مهندسی به منظور انتفاع شخصی تداخلی مهمی و غیر قابل اغماض است .


مهندس ناظر پروژه ایشان اقای "ک.م" معاون سازمان مشاور فنی و مهندسی وقت بوده است که در زمان تصدی در پست و مسئولیت اداری توامان عهده دار نظارت ساخت ملک مسکونی معاون شهردار بوده که علاوه بر استفاده همزمان از پروانه سازمان مهندسی عهده دار سمت بوده است .


محاسبه عوارض پروانه احداث ملک مذکور که مالک و‌مجری مازیار حسینی می باشد ۱۸۰ میلیون تعیین گردیده است ،مبنای اضافه تراکت برای ایشان ۲A محاسبه گردیده که این سوال مطرح می شود که آیا برای باقی شهروندان یا مدیران هم ۲A محاسبه می شود؟لازم به ذکر است در محلات جنوبی حداقل ۱۰A موارد محاسبه می گردد.


نکته جالب اینکه شرح پرداخت آن ۱۸۰ میلیون نیز فقط ۹/۵ میلیون توام نقدی بوده است و مابقی هولوگرام غیر نقد شرکت جهان که از شرکت های شهرداری می‌باشد بوده است.

 

شورای شهری ها و دوراهی لابی و ارزشها تا پیش از فاش شدن استناد زیر ایرادی که به شورای ششم در وجهات دادن به مازیار حسینی به عنوان گزینه شهرداری گرفته می شد،انتخاب یک مصداق به عنوان گزینه شهرداری خارج از دایره جریان انقلابی بود ، مصداقی که بیش از آنکه مدیری انقلابی باشد به عنوان چهره ای تکنوکرات شناخته می شد که روند مدیریتی اش در تناقض آشکار با سبک و سیاق مدیریتی جریان انقلابی تعریف می شود ، با عیان شدن این تخلفات محرز و توجه به عمق آنها آشکار می شود که شاخصه پاکدستی و فساد ستیزی نیز در رزومه مازیار حسینی نه تنها جایگاهی ندارد که اساسا قابل بحث و بررسی نیست . لذا ضروری است شورای ششمی ها که قریب به ۴۰ روز زمان خود را صرف تعیین شاخص ها و معیارهای انتخاب شهردار آینده تهران کردند اعلام کنند درانتخاب و گزینش شهردار آتی تهران بایدها وشایدهای جریان انقلابی را ارجح می دانند یا تسلیم فشارها و لابی های گعده ی هلدینگ یاس می شوند.

منبع: سایت دیده بان ایران

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.43 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.44 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.46 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.47 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.48 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.49 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.50 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.52 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.53 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.54 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.55 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.56 PM (1)

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.56 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.57 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.14.59 PM

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.15.00 PM (1)

 

 

 

WhatsApp Image 2021-08-01 at 4.15.00 PM

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر