کد خبر: 113797
A

نماینده مجلس: مسئله معیشت دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بی تفاوتی دولت روحانی به نان روز و شب مردم در ایام کرونا و فقدان برنامه منسجم برای مقابله با این ویروس انتقاد کرد و گفت: نمی‌توان اصناف را تعطیل کرد در حالی که نان شب برخی‌ها به درآمد روز آنها وابسته است.

نماینده مجلس: مسئله معیشت دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بی‌فایده بودن 6 روز تعطیلی کشور به بهانه کرونا اظهار داشت: متأسفانه از روز اول که کرونا به کشورمان وارد شد برنامه منسجم و مشخصی برای مقابله با این ویروس نداشتیم.

وی افزود: ضعف بخش‌های مختلف قوه مجریه در مدیریت، کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا کاملاً مشهود است. هرچند که تحریم‌ها در این باره تأثیرگذار بوده و نتوانسته‌ایم بخشی از برنامه‌های مقابله با کووید 19 را عملیاتی کنیم ولی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در شیوع بیشتر این ویروس مؤثر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به شرایط بد اقتصادی جامعه بازمی‌گردد زیرا وقتی دولت به اقشار و اصناف بر تعطیلی کسب و کار را دستور می‌دهد اما مشخص نیست مردم چگونه باید امرار معاش کرده و گذران زندگی کنند این در حالی است که نان شب برخی از خانوارها به درآمد روزانه آنها بستگی دارد و این واقعیتی است که متأسفانه دولت حسن روحانی و ستاد کرونا آن را نادیده انگاشته است.

حیدری افزود: مردم در چند ماه اول مقابله با کرونا از پس‌اندازهای خود استفاده کردند تا بتوانند زندگی‌شان را بگذرانند اما با اتمام این پس‌انداز عملاً وارد فاز عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کسب و کار نیمه‌ تعطیل و پنهانی رفتند. این در حالی است که همه سطوح جامعه در طول بیش از یک و نیم سال اخیر با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه شده‌ا‌ند.

وی گفت: متأسفانه در طول این ایام عده کمی از اقشار جامعه که در رفاه و آسایش کامل قرار داشتند به دلیل بنیه رفاهی فراوان هیچگونه خللی را تحمل نکرده و حتی شاید رفاه و تجارت‌شان هم بیشتر شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید براینکه 90 درصد مردم جامعه نیازمند کار روزانه و گذران امور هستند تا بتوانند درآمد کسب کرده و با آن معیشت خود را بگذارند، عنوان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا و بخش‌های مختلف قوه مجریه هیچ فکری برای توزیع بسته‌ها و سبدهای معیشتی نداشته و هزینه‌ای هم در این باره به مردم پرداخت نکردند این در حالی است که گاهی اوقات هم برای امحال وام‌های مختلف مردم، بانک‌ها بهانه‌های مختلف می‌آوردند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر