کد خبر: 113855
A

هفته ای ۳ کیلو گرم با «رژیم پالئو» کم کنید+دستور العمل

مجله «هلث لاین» تحقیقی از یک مطالعه درباره رژیم لاغری معروف را منتشر و مزایا و معایب آن را تشریح کرد

هفته ای ۳ کیلو گرم با «رژیم پالئو» کم کنید+دستور العمل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجله «هلث لاین» تحقیقی از یک مطالعه درباره رژیم  لاغری  معروف را منتشر و مزایا و معایب آن را تشریح کرد.

رژیم پالئو یا رژیم انسان‌های اولیه، از خوردن غذا‌های کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی  و آجیل حمایت می‌کند. مصرف غذا‌های فرآوری شده، غلات، شکر و لبنیات را محدود می‌کند، اگرچه برخی از نسخه‌های محدود کننده برای برخی محصولات لبنی مانند پنیر اجازه می‌دهد.

کاهش وزن: مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی انسان‌های اولیه می‌تواند به کاهش وزن و کاهش چربی‌های مضر شکم کمک کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه ۳ هفته‌ای، ۱۴ بزرگسال سالم که از رژیم غذایی انسان‌های اولیه پیروی می‌کردند به طور متوسط ​​۵.۱ پوند (۲.۳ کیلوگرم) وزن کم کردند و دور کمر خود را-که نشان دهنده چربی شکم است-به طور متوسط ​​۰.۶ اینچ (۱.۵ سانتی متر) کاهش دادند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که رژیم غذایی انسان‌های اولیه، ممکن است نسبت به رژیم‌های رایج مانند رژیم مدیترانه‌ای و رژیم‌های کم چرب سیر کننده‌تر باشد. این ممکن است به دلیل محتوای بالای پروتئین آن باشد.

سایر مزایا: پیروی از رژیم غذایی انسان‌های اولیه ممکن است چندین عامل خطر بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

معایب: اگرچه رژیم غذایی پالئو سالم است، اما چندین گروه غذایی مغذی، از جمله حبوبات، غلات کامل و لبنیات را محدود می‌کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر