کد خبر: 113858
A

وال‌استریت‌ژورنال: ایالات متحده آمریکا مذاکرات برجام را ترک کند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال؛ با اشاره حمله به نفتکش «مرسر استریت» در آغاز این سرمقاله نوشت: «رئیس‌جمهور بایدن باید چند سیلی از ایران بخورد تا بپذیرد که با بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نمی‌تواند رفتار مخرب تهران را تغییر دهد؟»

وال‌استریت‌ژورنال: ایالات متحده آمریکا مذاکرات برجام را ترک کند

به گزارش سایت دیده بان ایران، یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله روز دوشنبه خود از دولت «جو بایدن» خواسته مذاکرات وین برای مشخص کردن وضعیت اجرای برجام را ترک کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال؛ اظهارات اسرائیل درباره نقش‌آفرینی ایران در حمله به نفتکش «مرسر استریت» تکرار کرد و در آغاز این سرمقاله نوشت: «رئیس‌جمهور بایدن باید چند سیلی از ایران بخورد تا بپذیرد که با بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نمی‌تواند رفتار مخرب تهران را تغییر دهد؟»

جمعه گذشته یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت. 

مقام‌ها و اسرائیل تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

وال‌استریت‌ژورنال از این اتفاق به عنوان«جدیدترین اقدام تنش‌زای» ایران یاد کرده و نوشته نفتکش «مرسر استریت» توسط یک شرکت مستقر در لندن که تحت مالکیت یک میلیاردر اسرائیلی است اداره می‌شود. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وال‌استریت‌ژورنال نوشته است: «پیشنهاد ما این است: مذاکره با ایران بر سر توافقی که با رفع تحریم‌ها، پول نقد و سرمایه‌گذاری به ایران اعطا می‌کند تا این کشور بتواند پهپادهای جدید خریداری کرده و حملات دیگری در سراسر منطقه و فراسوی آن انجام دهد، متوقف کنید.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر