کد خبر: 113967
A

فعال سیاسی اصولگرا: شورای شهر محل بازی‌های سیاسی، باندی یا رفاقتی نیست

واعظ آشتیانی گفت: نمایندگان شورای شهر در تهران یا هر شهر دیگری باید از بازی های سیاسی، باندی و حتی رفاقتی پرهیز داشته باشند و فردی را انتخاب کنند که شایستگی های لازم را برای نشستن بر کرسی شهرداری داشته باشد. افرادی که سابقه اجرایی ندارند یا اگر دارند افراد موفقی در کار اجرا نبودند به‌نظر می‌رسد که انتخاب مناسبی نخواهند بود.

فعال سیاسی اصولگرا: شورای شهر محل بازی‌های سیاسی، باندی یا رفاقتی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص حضور برخی نمایندگان در عرصه رقابت برای انتخاب شهردار تهران گفت: افرادی که از مردم در شهرهای مختلف رأی می‌گیرند تا راهی مجلس شوند، در واقع مردم به آن‌ها اعتماد کرده‌اند تا طی چهارسال با حضور در جایگاه نمایندگی مطالبات آن‌ها را مطرح و دنبال کنند. این درست نیست که یک نماینده‌ای برای چهارسال از مردم رأی بگیرد اما تکلیف این که این چهار سال را در کرسی نمایندگی بماند یا به جای دیگری برود در دست خودش باشد، چنین مساله‌ای منصفانه و منطقی نیست.

وی افزود: در عین حال جز بدبینی برای کسانی که رأی داده‌اند به این دسته از نمایندگان، دستاورد دیگری نخواهد داشت. نمایندگان منتخب مردم نباید از کرسی نمایندگی به عنوان نردبان ترقی و پیشرفت خودشان استفاده کنند. همچنین اگر نیت خدمتگزاری به مردم است تلاش کنند که در حوزه نمایندگی آن را به درستی انجام دهند و جواب حسن اعتماد مردم را بدهند. متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی نمایندگان قبای وزارت می‌دوزند یا برخی هم برای کرسی‌های دیگر تلاش می‌کنند. در حالی که عقل و منطق اقتضا می‌کند که نمایندگان به رأی مردم احترام بگذارند و اگر بناست که در جایگاه دیگری قرار گیرند این منصفانه نیست که انتخاب و تصمیم‌گیری یکطرفه باشد و به تنهایی تصمیم بگیرند. آیا زمانی که از مردم رأی می‌گرفتند چنین شرط و صحبتی با مردم داشتند و به مردم گفته بودند؟

عضو اسبق شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت دارا بودن سوابق مرتبط با مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: تخصص یک موضوع بسیار با اهیمتی برای شهرداری تهران است و در کنار تخصص و مدیریت، تعهد نسبت به مسئولیت و وفاداری به آن حوزه می‌تواند دو مساله حائز اهمیت دیگر باشد. نکته دیگر اینکه نمایندگان شورای شهر در تهران یا هر شهر دیگری باید از بازی های سیاسی، باندی و حتی رفاقتی پرهیز داشته باشند و فردی را انتخاب کنند که شایستگی های لازم را برای نشستن بر کرسی شهرداری داشته باشد. افرادی که سابقه اجرایی ندارند یا اگر دارند افراد موفقی در کار اجرا نبودند به‌نظر می‌رسد که انتخاب مناسبی نخواهند بود؛ لذا برای اینکه حسن نیت خود را به موکلین خود نشان دهند باید یک انتخاب اصلح را دنبال کنند و نکته بعد اینکه تجربه شوارهای اول و پنجم را در ذهن داشته باشند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید به پاسداشت انتخاب مردم، فردی را انتخاب کنند که توانایی اداره شهر را هم از نگاه فنی، اجتماعی و هم فرهنگی داشته باشد و بتواند از عهده آن بر بیاید و رفاه مردم را ارتقاء دهد. اینطور نباشد که فردی انتخاب شود که با چالش و بگومگوهای بی.حاصل بخواهد فعالیت خود را ادامه دهد، از این روز یک انتخابات درست و اصلح می‌تواند منجر به اتفاقات بسیار خوبی در شهر باشد.

واعظ آشتیانی با اشاره به غیرسیاسی بودن نهاد شورای شهر، تصریح کرد: انتخاب شهردار باید دور از حواشی سیاسی باشد، اصلا جایگاه شورای شهر جایگاهی نیست که زد و بند سیاسی بخواهد اتفاق افتد یا بازی های سیاسی بخواهد انجام شود، یا اینکه رفاقت بخواهد جایگزین شاخص شود. شورای شهر جایگاه سیاسی نیست، بلکه یک کرسی فنی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است و مردم هم از شورای شهر همین را انتظار دارند. مردم فعالیت و اتفاقات سیاسی را در مجلس و دولت جست و جو می‌کنند. لذا امیدواریم که انتخابی صورت بگیرد و اعضای شورای دوره جدید تجربه شورای اول و پنجم را در نظر داشته باشند و در آن مسیر گام بر ندارند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر