کد خبر: 11403
A
دیده‌بان ایران گزارش می‌دهد:

نامهربانی های صداوسیما با آیت‌الله ؛ از سانسور تصویر تا ممیزی نطق انتخاباتی

مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی جلوه‌های بیشماری داشت که ذکر همه آنها قطعا در یک نوشته رسانه‌ای نمی‌گنجد اما یکی از مظاهر مراسم باشکوه دیروز، انتقاداتی بود که تشییع کنندگان آیت‌الله به صداوسیما روا داشتند؛ همان رسانه‌ای که حدود 7 سال آیت‌الله را بایکوت کرده بود؛ رسانه‌ای که مدعی ملی بودن و انقلابی بودن است اما سالها تریبونش را از طرح مباحث و دغدغه‌های ملی‌ترین و انقلابی‌ترین چهره کشور دریغ می‌کرد.

نامهربانی های صداوسیما با آیت‌الله ؛ از سانسور تصویر تا ممیزی نطق انتخاباتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی جلوه‌های بیشماری داشت که ذکر همه آنها قطعا در یک نوشته رسانه‌ای نمی‌گنجد اما یکی از مظاهر مراسم باشکوه دیروز، انتقاداتی بود که تشییع کنندگان آیت‌الله به صداوسیما روا داشتند؛ همان رسانه‌ای که حدود 7 سال آیت‌الله را بایکوت کرده بود؛ رسانه‌ای که مدعی ملی بودن و انقلابی بودن است اما سالها تریبونش را از طرح مباحث و دغدغه‌های ملی‌ترین و انقلابی‌ترین چهره کشور دریغ می‌کرد.  

«انتقادها به صداوسیما را روی چشم می‌گذاریم؛عملکردمان را اصلاح خواهیم کرد» این بخشی از سخنان علی عسگری رییس سازمان صداوسیما بود که در مراسم تشییع دیروز وقتی با شعارهای مردم در نقد رفتار سازمان متبوعش مواجه شد، ناگزیر به ادای آنها گشت.

صدا و سیما سالهاست که از نمایندگی مطالبات مردم دست کشیده است و متعاقبا مردم هم از این رسانه به اصطلاح ملی بریده‌اند و شبکه‌های ماهواره ای و فضای مجازی را جایگزین آن کرده‌اند؛ رسانه‌ای که ابزار پروپاگاندای تخریبی یک جناح خاص سیاسی شده و از بام تا شام در جهت اغراض جناح مزبور تهمت پراکنی و کینه توزی می‌کند.

رسانه‌ای که ملی نیست از به تصویر کشیدن چهره‌های ملی که دغدغه مند منافع و مطالبات ملت‌اند، اجتناب می‌کند؛ بنابراین تعجبی نداشت وقتی در مهرماه 94 صداوسیما تصویر حضور آیت الله در کنار رهبری برای وداع با حجاج جانباخته منا را سانسور کرد؛ بنابراین تعجبی نداشت وقتی در بهمن 94 صدا وسیما بخش های مهمی از نطق انتخاباتی آیت الله را ممیزی کرد!  

بایکوت رسانه‌ای آیت الله هاشمی در کنار مخدوش و ملکوک کردن کارنامه پرافتخار این مرد بزرگ از سوی صدا و سیما، نه تنها نظر و نگرش مردم را نسبت به حضرت آیت‌الله تغییر نداد، بلکه ارزش ایشان نیز در نزد اذهان عمومی دوچندان شد و بازتابش در مراسم تشییع دیروز نمایان گشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در چند مقطع به رویکردهای یکجانبه گرایانه دست اندرکاران صدا و سیما انتقاد کرد؛ البته انتقادات آیت‌الله نه به سبب اقدامات خصمانه تلویزیون علیه وی و خانواده اش که به سبب ذبح منافع ملی بر پای اغراض سیاسی توسط این رسانه فراگیر بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیماه 93 طی سخنانی در همایش پیامبر رحمت و مدارا که در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه برخی سایت‌ها و رسانه‌ها دائماً در حال تهمت پراکنی و دروغگویی هستند، گفت: از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که واقعیت ندارد.

آیت الله هاشمی پیشتر در دیماه 92 نیز طی سخنانی گفته بودند: با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور، چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود، مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند؛ چراکه فحاشی، توهین و اهانت و هیاهو، هیچگاه پاسخ تفکر و استدلال نبوده و نخواهد بود. 

گزارش از جعفر عزتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر