کد خبر: 114175
A

سی‌ان‌ان: بعید است برجام احیاء شود/ تحریم ها باقی می ماند

سی ان ان به نقل از مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی مطلع مدعی شده امیدهای مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام کمرنگ‌تر از گذشته شده است.

سی‌ان‌ان: بعید است برجام احیاء شود/ تحریم ها باقی می ماند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سی ان ان به نقل از مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی مطلع مدعی شده امیدهای مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام کمرنگ‌تر از گذشته شده است. 

وبگاه شبکه خبری سی.ان‌.ان با اشاره به آغاز به کار دولت حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در ایران به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است: «ما هنوز نمی‌دانیم رئیسی برای آمدن به مذاکرات می‌خواهد آدم‌های خودش را منصوب کند یا اینکه تیم جدیدی روی کار بیاورد.»

سی‌ان‌ان نوشته یک نگرانی در میان مذاکره‌کنندگان این است که اگر رئیس‌جمهور جدید ایران از عملکرد دولت قبلی در مذاکرات چندان رضایت نداشته باشد ممکن است با «انتظارات غیرواقع‌بینانه» به گفت‌وگوها پای گذاشته و پیشرفت‌های حاصل‌شده را به عقب برگرداند. 

مقام آمریکایی با اشاره به عدم احیای برجام گفت: «ما به عنوان یک گروه به ایرانی‌ها درباره اینکه چه چیزی می‌توانیم بدهیم و چه چیزی نه، بسیار روشن صحبت کرده‌ایم. تیم روحانی این را درک می‌کرد... باید ببینیم آیا تیم رئیسی هم آن را درک می‌کند یا نه و اینکه آیا تیم مذاکره‌کننده عوض می‌شود یا خیر.»

مقام آمریکایی گفته همه طرف‌ها احساس می‌کنند که زمان در حال گذر است. او با اشاره به باقی ماندن تحریم ها تا روشن شدن وضعیت برجام گفت: «همه ما می‌خواهیم به مذاکرات برگردیم و می‌خواهیم روی این مسئله کار کنیم اما واقعیت این است که مذاکرات نمی‌توانند تا ابد ادامه داشته باشند.»

وی اضافه کرد: «با توجه به اینکه ایران در حال غنی‌سازی است ممکن است زمانی بیاید که برجامی برای بازگشت به آن موجود نباشد. البته هنوز کار به آنجا نرسیده است.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر