کد خبر: 114246
A

بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی+جرییات

رئیس علوم پزشکی اراک از بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: فعالیت تالارها، کیوسک‌های پارک جنگلی و سفره‌خانه‌ها در اراک باید تعطیل شود.

بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی+جرییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس علوم پزشکی اراک از بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: فعالیت تالارها، کیوسک‌های پارک جنگلی و سفره‌خانه‌ها در اراک باید تعطیل شود.

سید‌محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا ا‌ظهار داشت: امروز اگر آمار بیماران بستری در استان افزایش فزاینده ای نداشته به این خاطر است که درمان سرپایی به شکل گسترده ای دنبال می شود.

وی افزود: اکنون در شهرستان اراک 220 بیمار وجود دارد که به صورت سرپایی پذیرش شدند و به صورت روزانه خدمات درمانی دریافت می کنند و اگر این افراد در بیمارستان بستری می شدند دیگر در اراک تخت خالی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و در همین راستا از سپاه پاسداران به منظور توجیه عمومی هیات مذهبی درخواست همراهی دارم و سازماندهی هیئات مذهبی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است و از سازمان ها تقاضا داریم فضاهای باز خود را در اختیار هیات مذهبی قرار دهند.

جمالیان با اشاره به صف های طولانی مرغ افزود: چند روز است متاسفانه شاهد صف های طولانی مردم به دور از رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و در این راستا خواستار افزایش مراکز توزیع مرغ جهت کاهش صف های طولانی هستیم.

وی با بیان اینکه چرا شهرداری اراک به وضعیت کیوسک‌های پارک شهید باهنر و بخشداری به وضعیت سفره خانه های حسین آباد بغدادی رسیدگی نمی کنند؟ گفت: اکنون در وضعیت قرمز هستیم اما تالارها در حال فعالیت هستند و مراسمات به صورت پیوسته در آنها برگزار می شود و وضعیت شهرستان@های دلیجان و خمین بحرانی است و باید کاری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرستان‌های خمین، فراهان و دلیجان از نظر تخت های بیمارستانی در شرایط بحرانی قرار بگیرد البته گلایه مند هستیم که چرا در این وضعیت باید مراسم سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شود چرا که وضعیت بحرانی است و از برگزاری مراسمات غیرضروری باید جلوگیری کرد.

جمالیان بیان کرد: تقاضا داریم از برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع غذای نذری جلوگیری کنید زیرا بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی موجب می شود وضعیت از این بدتر شود چرا که کادر درمان خسته شده است و دیگر تاب موج بعدی را ندارد.

وی افزود: سن ابتلا به بیماری کرونا کاهش یافته است و 22 کودک روز قبل بستری شدند و احتمال درگیری کادر درمان و مردم وجود دارد و نیروی انتظانی باید برای مدیریت وضعیت ورود کند زیرا چنین اتفاقاتی عواقب خوبی به همراه ندارد.

موارد فوتی 9 درصد کاهش یافته است

علی علی‌محمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با اشاره به آمار مقایسه ای هفته نخست و هفته دوم مردادماه اظهار داشت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته نخست مردادماه 3 هزار و 73 مورد و در هفته دوم به 3 هزار و 913 مورد رسیده است که نشان از یک افزایش 27 درصدی دارد.

وی افزود: موارد بستری از 2 هزار و 748 مورد در هفته نخست به 3 هزار و 532 مورد در هفته دوم رسید و موارد بستری 29 درصد افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: موارد فوتی ها در هفته نخست مردادماه 32 مورد و در هفته دوم 29 مورد ثبت شده که نشان می دهد موارد فوتی 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

علیمحمدی عنوان کرد: 150 هزار و 794 ریپدتست از آذرماه سال قبل تاکنون انجام شده است که از این تعداد 17 درصد موارد مثبت گزارش شده است و اکنون 11 شهرستان استان مرکزی به غیر از شهرستان کمیجان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر