کد خبر: 114287
A

سخنگوی هلال احمر: هر هفته ۲ نوبت واکسن وارد کشور می شود

قوسیان مقدم گفت: واردات واکسن کرونا این هفته هم انجام خواهد شد و به زودی باید منتظر محموله های جدید واکسن باشیم.

سخنگوی هلال احمر:  هر هفته ۲ نوبت واکسن وارد کشور می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره تأمین انسولین کشور گفت: ما تولید انسولین را در دستور کار نداریم بلکه واردات آن را نیز انجام می دهیم.

او با بیان اینکه هر زمانی که از سازمان غذا و دارو اعلام نیاز این دارو را داشته باشد ما به سرعت واردات آن را انجام می دهیم، افزود: براساس آخرین گزارشات بررسی شده موضوع وجود انسولین در کشور شکننده نیست و ما در موضوع واردات هیچ مشکلی نداریم.

قوسیان مقدم تصریح کرد: درصورت واردات دارو توسط جمعیت هلال احمر، محموله ی وارد شده به سازمان غذا و دارو تحویل داده می شود و در نهایت آن ها سهمیه ای را به داروخانه های هلال احمر اعلام می کنند و سهیمه ای را نیز به دیگر داروخانه ها می دهند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  درباره واردات مجدد واکسن کرونا به کشور بیان کرد: واردات واکسن به کشور منوط به تأمین ارز از سوی بانک مرکزی است که خوشبختانه این اتفاق هم به موقع رخ داده است و تقریبا 4 هفته است که هر هفته 2 نوبت واکسن وارد کشور می شود و هر محموله بیش از یک میلیون دز واکسن موجودی دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: واردات واکسن کرونا این هفته هم انجام خواهد شد و به زودی باید منتظر محموله های جدید واکسن باشیم.

قوسیان مقدم افزود: نوع واکسن هایی که هلال احمر به کشور وارد کرده است، همان نوعی است که در حال حاضر بیشترین استفاده را دارد.و جمعیت هلال احمر فقط همان یک نوع واکسن را وارد کشور می کند.

او درباره کمک به اطفای حریق جنگل های ارسباران افزود:  بالگرد های هلال احمر بالگرد های امدادی هستند و بالگردهای آتش نشان نیستند اما هر زمانی در استان هایی که بالگرد های هلال مستقر بوده، درخواست کمک شده است، ما کمک کرده ایم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بالگردهای هلال احمر اگر بخواهند در راستای خاموش سازی آتش جنگل ها کمک کنند، باید وسیله ای به آن ها وصل شود تا آن ها قابلیت خاموش کردن آتش را داشته باشند، ادامه داد:  البته این بالگرد ها نمی توانند در مکان های که حرارت بالا دارند، پرواز کنند اما با این حال هر زمان بالگردهای آماده داشتیم، کمک کردند.

قوسیان مقدم گفت: درخصوص کمک رسانی و امدادرسانی اختیار را به استان ها دادیم و برای جنگل های ارسباران استان ها خودشان اقدام می کنند و محدودیتی در این زمینه  وجود ندارد و در صورت وجود امکان کمک رسانی انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برای خاموش کردن جنگل ها اغلب نیروی های انتظامی و نظامی کمک می کنند، ادامه داد:  هر حوزه ای در کشور متولی خاص خود را دارد و در مورد جنگل ها نیز  سازمان منابع طبیعی مسئول است و ما نیز به درخواست آن ها برای کمک رسانی اقدام می کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: برای اطفای حریق نیرو های جوانان هلال احمر وارد شدند و حتی دراین زمینه در عملیات های خاموش کردن آتش  شهید نیز داشته ایم.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر