کد خبر: 114292
A

علیرضا زاکانی بدون سابقه مدیریتی «شهردار تهران» شد

علیرضا زاکانی، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

علیرضا زاکانی بدون سابقه مدیریتی «شهردار تهران» شد

به گزارش دیده بان ایران؛ اعضای شورای ششم شهر تهران امروز یکشنبه در دومین جلسه خود علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

 

زاکانی با کسب ۱۸ رای از ۲۱ عضو شورای شهر ششم، شهردار تهران شد.

زاکانی بعد از تایید و حکم وزیر کشور، بعنوان هجدهمین شهردار تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است دیده بان ایران پیشتر درباره زاکانی نوشته بود:

علیرضا زاکانی مسئول اسبق سازمان سازمان بسیج دانشجویی است که نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. او در انتخابات مجلس یازدهم توانست به عنوان نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حاضر شود و یکی از سه کرسی قم را به نام خود بزند، گام بلند او دربهارستان در پی توافق با قالیباف تصاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش های مجلس شد. 

 او کمتر از یکسال از ریاست پرنقدش در مرکز پژوهش ها در ردای کاندیدای ریاست جمهوری سودای پاستور به سرش افتاد و در نهایت در قبال بدنه رای قابل توجه ابراهیم رییسی ترجیح داد در نقش کاندیدای پوششی این رقابت ها با رئیسی همراهی کند. سبک حضور او در کنار رئیسی – در جایگاه کاندیدای پوششی- ابتدا سودای وزارت کشور را در سر او انداخت و بعد از ناکامی در این حوزه حالا سودای نشستن بر کرسی شهرداری  تهران را در سر می پروراند.

زاکانی یک سیاستمدار رادیکال است که مواضع تند و دو آتشه اش همواره حاشیه ساز بوده است و سبب طرح شکایتهای متعدد قضایی علیه او شده است آنچنان که اورا به اولین متهم دادگاه سیاسی بدل کرد.

مواضع و دیدگاهی کامل سیاست زده و بدون انعطاف که مدیریت او بر کلانشهر تهران با بیش از ۸ میلیون شهروند را با نگرانی جدی روبرو می  کند به ویژه این که  در انتخابات شورای شهر ششم تهران  مشارکت مردم حدود ۲۸ درصد بود و شورای شهر ششم ماحصل دیدگاه طیف خاص از شهروندان تهرانی هستنداین درحالی است که شهرداری که از سوی اعضای شورای ششم انتخاب می شود باید بتواند ذائقه حداقل ۸۰ درصد مردم را نمایندگی کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر