کد خبر: 114343
A

توانیر: هفته پیش‌رو خاموشی ها افزایش پیدا می کند

معاون امور توزیع توانیر گفت: هفته پیش‌رو هفته سختی برای تأمین برق است و مشارکت همه مشترکین خانگی و صنعتی را طلب می‌کند. وی با اشاره به اینکه هم اکنون با ۴ هزار مگاوات کسری تولید برق مواجه هستیم، افزود: قراردادن کولرهای آبی بر روی دور کند، خاموش کردن کولرهای اضافه و قراردادن کولرهای گازی بر روی درجه ۲۵ می‌تواند ۳ تا ۴ هزار مگاوات مصرف برق را کاهش دهد.

 توانیر: هفته پیش‌رو خاموشی ها افزایش پیدا می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون امور توزیع توانیر گفت: هفته پیش‌رو هفته سختی برای تأمین برق است و مشارکت همه مشترکین خانگی و صنعتی را طلب می‌کند.

غلامعلی رخشانی مهر گفت: در هفته‌های گذشته فضای آرامشی بر صنعت برق کشور حاکم بود، اما شروع این هفته با افزایش دما همراه بود و تأمین انرژی در برخی استان‌ها بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با ۴ هزار مگاوات کسری تولید برق مواجه هستیم، افزود: قراردادن کولرهای آبی بر روی دور کند، خاموش کردن کولرهای اضافه و قراردادن کولرهای گازی بر روی درجه ۲۵ می‌تواند ۳ تا ۴ هزار مگاوات مصرف برق را کاهش دهد.

معاون امور توزیع شرکت توانیر ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی همکاری بخش خانگی و تجاری و مدیریت مصرف بار بسیار مهم است تا بتوانیم تابستان را بدون بروز خاموشی احتمالی در برخی از شهرها سپری کنیم. در واقع اگر هر مشترک تنها یک لامپ را خاموش کنند حدود هزار مگاوات می‌شود.

رخشانی مهر گفت: استفاده از روشنایی طبیعی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در زمان اوج مصرف (ساعت ۱۶ تا ۱۸) می‌تواند در کاهش مصرف مؤثر باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر