کد خبر: 114358
A
دیده بان ایران:

آقای رئیسی در این چهار سال چه می کردید که کابینه تان مشخص نیست؟

با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم تتفیذ رئیسی هنوز تکلیف کابینه او مشخص نشده و انتشار اسامی متفاوت در رسانه ها گواهی بر این نکته است ریاست جمهوری سیزدهم علی رغم برنامه ریزی چهارساله اش برای حضور در این پست؛ نه تنها هیچ برنامه ای برای دولت و کشور نداشته بلکه حتی یک کابینه فرضی را هم برای خودش ترسیم نکرده تا به موقع بتواند آنرا به مجلس و البته «مردم» ارائه دهد.

آقای رئیسی در این چهار سال چه می کردید که کابینه تان مشخص نیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کمتر کسی وجود داشت که طی این چهار سال به انتخاب «سیدابراهیم رئیسی» به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور شک داشته باشد.

همانطور که از فردای شکست رئیسی از روحانی در انتخابات اردیبهشت سال 96 مشخص بود ابراهیم رئیسی عزم خود را برای رسیدن به پاستور جزم کرده بود و رسیدن او به ریاست قوه قضائیه باعث شد تا با پیگیری سفرهای استانی و وعده های اقتصادی که اساساً هیچ ربطی به دستگاه قضاء نداشت خودش را در قالب «سیدمحرومان» و در قامت رئیس یک دولت اسلامی به مردم معرفی کند.

تلاشِ  از پیش طراحی شده ای که بالاخره در خرداد ماه گذشته به ثمر نشست و او در یک رقابت نابرابر راهی کاخ پاستور شد تا افسار دولت جدید را در دستش بگیرد.

اما نکته ای که طی روزهای گذشته بسیاری از تحلیلگران به آن اشاره می کنند عدم معرفی کابینه جدید توسط رئیسی به مجلس است که تاکنون حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم تتفیذ رئیسی هنوز تکلیف کابینه او مشخص نشده و  انتشار اسامی متفاوت در رسانه ها گواهی بر این نکته است که جدی ترین گزینه برای ریاست جمهوری سیزدهم علی رغم برنامه ریزی چهارساله اش نه تنها هیچ برنامه ای برای دولت و کشور نداشته بلکه حتی یک کابینه فرضی را هم برای خودش ترسیم نکرده تا به موقع بتواند آنرا به مجلس و البته «مردم» ارائه دهد.

یکی از بدیهی ترین ابزار یک سیاستمدار افرادی هستند که اطراف او به عنوان مشاور حضور دارند و به نظر می رسد مشاوران امروز سیدابراهیم رئیسی به جای اینکه به فکر هر چه سریعتر چیدن کابینه سیزدهم باشند به دنبال درست کردن کلاهی از نمد رئیس جمهور برای خود هستند تا پس از هشت سال دوری از قوه اجرایی کشور اینبار با سفت کردن پای خود، عرصه را برای رقیب خود خالی نکنند.

فشخامی- دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر