کد خبر: 114378
A

خباز: اصلاح‌طلبان مقابل رئیسی دولت سایه تشکیل نمی‌دهند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بعید به نظر می رسد عزمی در اصلاح طلبان باشد که دولت در سایه تشکیل دهند.

خباز: اصلاح‌طلبان مقابل رئیسی دولت سایه تشکیل نمی‌دهند

به گزارش دیده بان ایران؛  دولت سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، اصلاح طلبان که تا دیروز قدرت حاکم محسوب می شدند از صحنه کنار رفتند. برخی معتقدند اصلاح طلبان وارد نقد دولت رئیسی می شوند اما عده ای نیز می گویند «آنها حداقل در کوتاه مدت ورود به حوزه نقد و نقادی نخواهد کرد».

وی افزود: همه باید کمک کنند تا دولت سیزدهم موفق شود چون اگر دولت موفق شود کشور نجات پیدا می کند، بحث جناح خاصی دیگر اینجا مطرح نیست، اینجا مردم و حاکمیت اهمیت دارند. هر گونه تصمیم درست در سرنوشت کشور و ملت موثر خواهد بود و هر گونه تصمیم نادرست سرنوشت کشور را رو به انحطاط خواهد برد بنابراین همه ما هر قدر توان داریم باید دولت را کمک کنیم تا دولت بتواند گرفتاری های کشور را حل کند.

این فعال سیاسی درباره احتمال تشکیل دولت در سایه توسط اصلاح طلبان تأکید کرد: مبارزات انتخاباتی تمام شده و الان زمان اصلاح امور و اصلاح کشور و رفع گرفتاری های مردم است بنابراین بعید به نظر می رسد چنین عزمی در اصلاح طلبان باشد که دولت در سایه تشکیل دهند.

وی افزود: در کشورهایی که دولت در سایه تشکیل می دهند، احزاب قدرتمند هستند دو حزب قدرتمند فراگیر با هم مبارزه می کنند، یکی رأی می آورد و قدرت را به دست می گیرد، در مقابل حزب دیگر کنار می رود. این دو حزب هر دو در موضع قدرت هستند اما یکی قدرت بیشتری دارد. حزبی که انتخابات را باخته، دولت در سایه تشکیل می دهد چون قبلا به امید پیروزی دولتش را تشکیل داده بود بنابراین وزیر دولت در سایه، وزیر دولت در صحنه را مانیتور می کند و درباره تصمیمات او نظر می دهد اما در کشور ما چون احزاب اجازه نیافتند که قدرت پیدا کنند طبیعتا دولت در سایه شکل نخواهد گرفت.

خباز گفت: آن دولتی که عده ای از دوستان درباره اش نگران بودند، دولت در پنهان بود، نه دولت در سایه. دولت در پنهان هم که حساب و کتاب ندارد، به هر نحوی سعی می کند دولت در صحنه را به زمین بزند و نگذارد او موفق شود. اصلاح طلبان دولت پنهان تشکیل نمی دهند بلکه با بیان دیدگاه ها و نظرات شان در رسانه ها می کوشند دولت سیزدهم را کمک کنند، حالا اگر دولت خواست نظرات اصلاحی آنها را استفاده خواهد کرد و اگر هم چنین نظری نداشت، به آن دیدگاه ها ترتیب اثر نمی دهد./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر