کد خبر: 114384
A

نمازی: اصلاح‌طلبان باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «اصلاح‌طلبان بعد از پوست‌اندازی و اصلاحات ساختاری در شیوه‌ها و روش‌ها باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند»

نمازی: اصلاح‌طلبان باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در آینده سیاسی کشور گفت: «اصلاح‌طلبان در همه ادوار نشان‌ داده‌اند که قدرت اداره کشور را دارند و تا زمانی هم به طور رسمی دست رد بر سینه آنها زده نشود، در صحنه حضور خواهند داشت اما روش و شیوه حضور را با عنایت به شرایط کشور و مقتضیات زمان انتخاب خواهند کرد. مخصوصا با توجه به شرایط فعلی و یکپارچه‌شدن هر سه قوه و تند شدن جو اداره کشور و شروع حرکت‌های رادیکال از نوع انتخاب شهردار تهران، اصلاح‌طلبان باید با تفکر و برنامه‌ریزی خاص ادامه مسیر دهند».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان باید با عنایت به آنچه گفته شد و نیازهای آینده کشور و مطالبات ملت یک پوست‌اندازی کامل انجام دهند و با ایجاد اصلاحاتی در اساس‌نامه اصلاحات در صحنه حضور جدی داشته باشند و فعالیت کنند. این فعالیت شامل سازمان‌دهی جدید و اصلاح و تقویت ساختار و توسعه تشکیلات در سطح پایتخت و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، ایجاد روحیه در اعضاء و اقشر خاکستری جامعه برای عدم کناره‌گیری و ورود مجدد به صحنه و آمادگی برای ایفای نقش می‌شود».

او درباره نسبت اصلاحات با نهادهای ذی‌ربط انتخابات هم بیان کرد: «اصلاح‌طلبان در رابطه با نهادهای حاکم در کشور از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور و نهادهایی که دخیل در انتخابات هستند باید موضعی روشن و اصلاح‌گرایانه داشته باشند؛ به این معنی که باید از طریق برگزاری مناظرات، صدور بیانیه‌ها و تحلیل مسائل جاری از طریق رسانه‌ها از جمهوریت نظام با عیارهای موردنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیروان ایشان در تقویت مردم‌سالاری و اداره کشور بر اساس خواست و اراده مردم تلاش کنند. روند فعلی تحت عنوان نظارت استصوابی به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای کشور و مطالبات مردم اداره بهینه کشور نخواهد بود. پس قدم اول دفاع از جمهوریت نظام است. اصلاح‌طلبان همچنین باید خواهان تقویت کارکرد حزبی باشد و این باید از برنامه‌های اصلی جبهه اصلاحات باشد. حرکت تعامل جبهه اصلاحات این است که حدالمقدور به سمت حاکمیت کارکرد حزبی با فعالیت دو-سه حزب فراگیر باشند».

این فعال سیاسی درباره نحوه مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باید با روشنگری و تعامل با حاکمیت به‌خصوص رئیس‌جمهور که مسئولیت پاسداری از قانون اساسی و اجرای آن را دارد، مانع دخالت‌های غیرقانونی، غیرمجاز و بی‌مورد شوند. همچنین در تعامل با رئیس‌جمهور و دولت جدید به نظر من سیاست، برنامه و روش اصلاح‌طلبان حمایت از کارهای خوب، عملکردهای درست و حمایت از حرکت دولت در اجرای قانون اساسی و مطالبات مردم باشد. علاوه بر این یکی از ابعاد حمایت از دولت نظارت صحیح دائمی بر دولت است. اصلاح‌طلبان باید عملکرد دولت را زیر ذره‌بین داشته باشند و اشکال‌های احتمالی را با روش درست، مؤثر و کارآمد منعکس و پیگیر باشند بهترین عمل بعد از حمایت انتقاد درست است. من از تبدیل جبهه اصلاحات به دولت در سایه مخالفم زیرا مردم خاطره خوبی از دولت‌های در سایه ندارند و به‌جای این کار باید منتقدانی منصف برای دولت باشد که هم با نقد خود زمینه اصلاح‌ تصمیمات دولت را فراهم کنند و هم با حمایت از کارهای خوب دولت، بکوشند دولت در راستای تحقق منافع ملی موفق باشد».

نمازی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان بعد از پوست‌اندازی و اصلاحات ساختاری در شیوه‌ها و روش‌ها باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند»./ فردانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر